پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت شناسایی ظرفیت های اقتصادی مازندران برای جهش تولید

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور صبح پنجشنبه در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت در سالن استانداری با اظهار اینکه باید از ظرفیت‌ها برای رشد و ارتقای شاخص‌های اقتصادی و تحقق شعار جهش تولیدی در شرایط تحمیلی استفاده کنیم، افزود: با استفاده از مفاد مختلف قانون کسب و کار و ظرفیت شورای گفتگو برای تحقق اهداف تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه وظایف شورای گفتگو مهم و حساس است، اظهار داشت: این وظایف مصوبه مجلس شورای اسلامی و قانون است و باید حداکثر استفاده را برای بهبود کسب و کار داشته باشیم.

خیریان پور با عنوان اینکه در سال ۹۸ اقدامات خوبی برای بهبود کسب و کار انجام شده است، افزود: رتبه استان مازندران بین ۳۱ استان در زمینه شورای گفتگو در کشور رتبه ششم بوده است و امسال می‌توان با برنامه ریزی دقیق‌تر این رتبه را ارتقا بخشیم.

وی ادامه داد: دبیرخانه شورای گفتگو با فعال سازی کمیته‌های ذیل شورا و استفاده از نظرات اعضا؛ تدوین دستورکار جلسات و استفاده از ظرفیت مجازی و سامانه مربوطه برای توسعه کسب و کار تلاش کنند.

معاون استاندار مازندران، تبیین صورتجلسات، ابلاغ و پیگیری مصوبات را ضروری دانست و گفت: مصوبات شورای گفتگو باید به صورت دقیق اجرایی و عملیاتی شود.

خیریان پور یادآور شد: باد حداکثر استفاده از ظرفیت قانونی شورای گفتگو با بهبود کسب و کار اقدام کنیم و براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه و مرکز آمار ایران از نظر مشارکت اقتصادی، رتبه استان ارتقا یافته و نرخ بیکاری استان نیز کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: برای ارتقای شاخص مشارکت اقتصادی باید از ظرفیت‌های متعدد به ویژه شورای گفتگو بهره گیری زیرا در شرایط تحریمی بودجه دولت محروم است و در این حالت نباید از منابع مختلف نظیر منابع بانکی غافل شویم.

وی با تاکید براینکه بیشتر تسهیلات به سمت معدن، کشاورزی و خدمات برتر باید سوق پیدا کند، افزود: حوزه گردشگری نیز از بخش‌های مختلف استان به شمار می‌رود و در سال قبل بسیاری از تسهیلات به این حوزه‌ها سوق یافته است.

کد خبر 4907614
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.