پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت خرید و ذخیره‌سازی مرغ برای پایان سال

0

عطاءالله حسن‌زاده عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار، اظهار کرد:  ظرفیتی که در بازار ایجاد کردیم موجب تولید بالا درنتیجه قیمت کاهش مرغ شد.

وی افزود: باتوجه به تولید مرغ و در راستای کنترل بازار دو موضوع مهم باید در دستور کار قرار گیرد نخست بحث خرید و ذخیره‌سازی مرغ و موضوع دیگر بحث صادرات است که در این شرایط موضوع نخست ارجعیت دارد.

وی با اشاره به جوجه‌ریزی ۱۷۰ میلیونی در کشور و جوجه‌ریزی ۱۷ میلیونی در مازندران، تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه امن تولید و همچنین کنترل بازار و حمایت و جلوگیری از سرریز تولید در بحث ذخیره سازی و خرید مرغ ورود پیدا کنیم.

عضو هیات مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه قیمت کاهشی مرغ در بازار محسوس شد، اظهار کرد: این درحالی است،که هنوز مرغداران در خرید جوجه بالای ۳۰هزار تومان و کلزا  ۲۵هزار تومان  را خریداری می‌کنند.

حسن‌زاده با بیان اینکه قیمت مرغ پایین‌تر از قیمت تمام شده است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه تولید نقطه امن نرسیده و زمانبر است ضرورت دارد شرایطی فراهم شود تا تولیدکنندگان به نقطه امن برسند.

وی با تاکید بر اینکه بحث خرید و  ذخیره‌سازی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: تصمیمات ما در این زمینه نباید به زمان موکول شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.