پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت حمایت از کسب و کارهای دانش آموزی در جامعه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از مهر، مصطفی آذرکیش شامگاه چهارشنبه در اولین دوره جشنواره کارآفرینان آینده در اردوگاه بادله با بیان اینکه آینده خوبی برای فعالیت‌های کار و دانش پیش بینی می‌کنیم اظهار داشت: تعامل اثربخش در منطقه مازندران و ویژگی مدرسه در افق ۱۴۰۴ نوید آینده‌ای خوش را می‌دهد.

وی گفت: اگر تولید در بستر فرهنگی مناسب رشد یابد و رونق تولید داشته باشیم باید به مباحث فرهنگی به عنوان مؤثرترین مؤلفه توجه کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ مصرف تولید و کالای ملی باید در جامعه نهادینه شود و باید با کمک خانواده‌ها و مسئولان به سمت توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی در کشور پیش رویم و محیط‌های یادگیری را بسط دهیم.

آذرکیش با اظهار اینکه محیط‌های مدرسه، صنعتی و کارآفرینی به عنوان محیط‌های یادگیری محسوب می‌شود به نقش خانواده و جایگاه آن در ارتقای فرهنگ یادگیری اشاره و اضافه کرد: باید اجازه دهیم دانش آموزان ما در مسیر کارآفرینی قرار گیرند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه کار و دانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نوجوانان افتخار ما محسوب می‌شود و مهمترین مؤلفه در یادگیری، استفاده از ظرفیت عظیم جوانان به عنوان آینده سازان جامعه است.

وی گفت: طبق استانداردهای جهانی پنج درصد دانش آموزان کارآفرین برتر شوند و ۱۵ درصد در مسندهای مدیریتی قرار گیرند و ۸۰ درصد رفتارهای کارآفرینی را یاد گیرند.

آذرکیش ادامه داد: قانون جامع نظام آموزشی که در کشور مصوب شد تاکید دارد تا فرزندان، کارورزی‌های لازم را کسب کنند و امروز اولویت صندوق کارآفرینی امید ارائه تسهیلات به فارغ التحصیلان هنرستان‌ها است.

وی حمایت از کسب و کار دانش آموزی را جزو اساسنامه صندوق کارآفرینی امید دانست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.