پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت جمع‌آوری و احیای خاطرات رزمندگان مازندران

0

ایسنا/مازندران مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بر ضرورت جمع‌آوری و احیای خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در این استان تاکید کرد.

سردار عبدالله ملکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین و چاپ ۲۰۰ عنوان کتاب توسط این اداره کل اظهار کرد: کتاب‌های مختلفی با موضوع نقش مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس در دست تهیه داریم که نیاز به همکاری برای جمع آوری اطلاعات و تأمین بودجه‌ برای چاپ هستیم.

وی از تهیه و تدوین ۱۲۳ عنوان کتاب عملکردی با هماهنگی و همکاری استان گلستان در میان مدت خبر داد و موضوعات این کتاب‌ها را در خصوص نقش نهادها، سازمان‌ها، یگان‌ها و مردم در دفاع مقدس عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران تدوین و چاپ کتاب‌های نقش جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، جهاد سازندگی، سازمان انتقال خون مازندران و بنیاد شهید استان را از جمله کتب در دست تهیه این اداره کل برشمرد و گفت: نهضت جمع‌آوری خاطرات رزمندگان در سطح ادارات استان نیز با همکاری استانداری مازندران در حال انجام است.

سردار ملکی با بیان اینکه استاندار مازندران جمع‌آوری خاطرات رزمندگان را به فرمانداری‌ها ابلاغ کرد، افزود: همه باید تلاش کنیم تا این کار احیاء شود، در این موضوع حوزه بسیج هم می‌تواند به ما کمک کند چراکه ظرفیت‌های زیادی در این بخش نهفته است.

وی از جمع آوری ۳۰ هزار ساعت خاطرات خانواده شهدا و رزمندگان در سطح این استان خبر داد و ادامه داد : ۲۵ هزار ساعت خاطره مربوط به خانواده شهدا و مابقی مربوط به رزمندگان است که باید از طریق جدی گرفتن نهضت جمع آوری خاطرات تکمیل شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از تهیه و چاپ ۸ عنوان کتاب از نقش مبارزان جنگل در تثبیت انقلاب و مقابله با معاندین خبر داد و تصریح کرد: داشته‌های فرهنگی و تاریخی مازندران هویت تک تک مردم این استان است که باید در قالب کتاب و محصولات فرهنگی در تاریخ ماندگار شود.

سردار ملکی به تولید حداقل ۷۰۰ عنوان کتاب جنبی در کنار کتاب‌های تاریخ عملکردی در برنامه‌های بلندمدت این اداره کل اشاره کرد.

وی به اهمیت همکاری برای ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران در ساری اشاره کرد و افزود: شروع ساخت این مجموعه در آستانه سال سیزدهم قرار گرفته است اما هنوز به اتمام نرسیده و نیاز به کمک مالی دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه مطالبات مردم به ویژه خانواده‌های شهدا و جانبازان برای اتمام این مرکز فرهنگی جدی‌تر شده است، یادآور شد: از آن جایی که همه دستگاه‌های اجرایی با مشکلات بودجه ای مواجه هستند، برای تداوم عملیات این طرح به کمک خیرین نیازمند هستیم.

سردار ملکی به ساخت فیلم «شهدای خان‌طومان» اشاره و خاطرنشان کرد: این فیلم در مراحل پایانی ساخت و تولید قرار دارد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.