پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت جداکردن مهدویت ناب از مهدویت آمریکایی و دروغین

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران بعدازظهر امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری پشتیبانی و هماهنگی فعالیت‌های مهدوی استان مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه مرکز استان، با تاکید بر اجرای تبلیغ، ترویج، تنویر مهدویت، اظهار کرد: امیدواریم مازندران در موضوع جدید با نام جشنواره ملی مهدویت با سرفصل امامزادگان و مساجد سنگ تمام بگذارد.

*ضرورت جداکردن مهدویت ناب از مهدویت آمریکایی و دروغین

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: جداکردن مهدویت ناب با مهدویت آمریکایی ضروری است و  به اسم امام زمان می‌خواهند تفکرات غلط را جانمایی کنند، مردم هم گمراه می‌شوند پس باید مهدویت‌های دروغین را ترد کنیم.

این مسؤول تاکید کرد: جدی گرفتن انتخابات ضرورت دارد، همه وجود ما باید متوجه این باشد که مردم حضور همگانی داشته باشند، در مملکتی که متعلق به ولایت فقیه است و با محوریت نیابت مهدویت اداره می‌شود عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای خودش تضعیف مهدویت است.

* لزوم اهتمام مازندرانی‌ها به جشنواره ملی مهدویت 

سپس حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود در مازندران با بیان اینکه در نیمه شعبان سال جاری با توجه به وضعیت کرونایی برنامه‌های بنیاد در عرصه‌های مختلف به‌صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: در بحث کمک و معیشت با رویکرد مهدوی با حمایت خیریه‌ها و اداره کل اوقاف و امور خیریه اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کردیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های دیگر اعلام کرد: برگزاری مسابقه پیامکی نماز و مهدویت، مسابقه عطر عاشقی، بحث خیابانی کاروان ماشین، تفسیر آیات مهدویت در ماه مبارک رمضان، تهیه محتوا برای برنامه احیا خاصه در روز قدس، برنامه مجازی سالروز امام راحل و غیره انجام شد.

نصوری خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات برنامه بیان ویژگی کارگزار برتر در تراز جامعه مهدوی در حال برگزاری است، همچنین بنیاد فرهنگی حضرت علی (ع) اقدام به برگزاری جشنواره ملی در ۱۰ محور با پرداخت حدود ۱۰۰ میلیون تومان جایزه،  با تشکیل دبیرخانه در استان کرده که جشن اختتامیه در نیمه شعبان پایان سال خواهیم داشت.

بنیاد فرهنگی مهدی موعود در مازندران با اشاره به شکل‌گیری همایش وقف مهدوی، تاکید کرد: متاسفانه در مازندران وقف در این زمینه کم است از این رو امیدواریم شاهد افزایش فرهنگ‌سازی در زمینه وقف با نیت امام زمان (عج) باشیم.

این مسؤول با تاکید بر اینکه جشنواره ملی مهدویت برای‌مان اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: از نهادهای مربوط درخواست همکاری همه‌جانبه داریم. 

* برنامه‌ریزی برای فعالیت ۱۰۰۰ کارگاه آموزشی تابستانه با محتوای سلامت معنوی دانش‌آموزان  

در ادامه محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران به آماده‌سازی هزار کارگاه آموزشی تابستانی در مدارس، تصریح کرد: ما قصد داریم کارگاه‌های آموزشی را به‌صورت حضوری را برگزار کنیم و می‌خواهیم بنیاد مهدویت مدرسان خبره‌ را به ما معرفی کنند، چرا که این کارگاه‌ها در سرفصل‌های آموزشی مختلفی همچون بخش سلامت معنوی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها در روز نیمه شعبان در شبکه شاد پخش می‌شد، ادامه داد: در همان روز ۴۳ هزار دانش‌آموز جشن تکلیف داشتند، جشنواره‌هایی همچون مشق انتظار فوق العاده برگزار شد چون ما همه آثار دانش‌آموزان را بارگزاری می‌کنیم هر کسی که عضو شبکه شاد باشد می‌تواند آثار را ببیند، بخش دوم بحث تشویق است ما در این بخش مایه گذاشتیم.

شعبانی اضافه کرد: ۷ هزار و ۲۲۴ اثر جشنواره رسول مهربانی که با تولید سرود سه زبانه با صرف حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه همراه بود، شرکت کردند و ۲۵۰ نفر به‌عنوان نفرات برتر اعلام شدند، امیدواریم پس از کرونا مراسم اختتامیه را باشکوه برگزار کنیم، ما در آموزش و پرورش استان آمادگی کامل برای همکاری با بنیاد مهدویت را داریم.

 /۸۶۰۴۸/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.