پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت توجه به هشدارهای پلیس/ پرهیز از اصرار بر بازگشایی محورهای پرحادثه

0


به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ریزش کوه، سقوط بهمن و رانش به سریال تلخی تبدیل شده که هرازچندگاهی در کوهستان‌های مازندران شاهد آن هستیم.

معمولا در زمان بارندگی و همچنین روزهای بعد از بارش برف و باران توصیه‌ها و هشدارهایی ازسوی پلیس راه مبنی بر پرهیز از تردد در گردنه‌ها و کوهستان‌های استان شاهد هستیم ولی کم‌توجهی برخی به این هشدارها اتفاقات تلخی را رقم می‌زند.

احتمال رانش، ریزش کوه، سقوط بهمن معمولا در محورهای هراز و کندوان بالا است که این حادثه تلخ پنجم فروردین ماه امسال نیز تکرار شد البته از این دست حادثه‌ها در محورهای کوهستانی استان فراوان است.

 

ماجرا از این قرار بوده که خودروی حامل پنج سرنشین و در حال عزیمت به تهران بود، این حادثه در کیلومتر ۵۰ محور هراز حوالی منطقه پنجاب محور هراز اتفاق افتاد که بر اثر آن دو نفر مصدوم و سه  نفر دیگر نیز به شدت مصدوم شدند.

حسین یوسفی فرمانده پلیس راه لاریجان هراز درباره آخرین وضعیت محور هراز پس از ریزش کوه در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: معمولا ریزش و سقوط بهمن جز حوادثی است که در محور هراز زیاد شاهد آن هستیم؛ چرا که  مسیر محور هراز پوشیده از کوه و سنگ است.

وی افزود: حادثه ریزش کوه پنج فروردین ماه امسال در محدوده پنجاب بعد از رستوران بنفشه به سمت تهران پل رخ داده که پیج تندی دارد.

 فرمانده پلیس راه لاریجان هراز درباره نقاط حادثه‌خیز محور هراز، تصریح کرد: معمولا در در نقاط آب اسک، ابتهاج، تکاوران، لاسم و گزنک احتمال ریزش و رانش بالا است که در روزهای آفتابی بعد از بارش برف و باران شاهد هستیم.

یوسفی یادآور شد: در فصل سرد سال گذشته نیز شاهد وقوع سه بهمن بودیم که خوشبختانه بخیر گذشت.

وی بیان کرد: سوم فروردین امسال نیز شاهد سقوط سنگ قطوری در محدوده گزنک محور هراز بودیم که اتفاقی رخ داد و همکاران در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پاک‌سازی مسیر اقدام کردند.

 فرمانده پلیس راه لاریجان هراز  تصریح کرد: یکی از مشکلات ما کم‌توجهی مردم و مسافران به هشدارهای پلیس است به عنوان مثال طی روزهای گذشته که به‌دلیل وزش باد شدید و احتمال سقوط سنگ محور هراز مسدود شده بود مردم با این تصور که این حادثه برای آنان رخ نخواهد درخواست بازگشایی مسیر را داشتند که درخواست ما از مردم این است که نهایت همکاری را با ماموران پلیس داشته باشند؛ چراکه تمامی این هشدارها برای تضمین سلامت آنان خواهد بود.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: در فصل سرد سال و همچنین این روزها باتوجه به ذوب برف‌ها در ارتفاعات تمام هم و غم پلیس است که حوادث تلخ تکرار نشود که لازم است هم مردم و هم مسافران با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

 /۸۶۰۳۴/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.