پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت تسریع در فرآیند تصفیه شیرابه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دردسرهای زباله و شیرابه تمامی ندارد و این موضوع در استان مازندران حساسیت خاص خود را دارد.

از مشکلات و دردسرهای رهاسازی زباله در طبیعت بگذریم یکی از مسائل بحث تصفیه‌خانه نیروگاه زباله‌سوز در شهرستان نوشهر به‌شمار می‌رود که نگرانی‌هایی به دنبال داشته است.

درخصوص تصفیه‌خانه نیروگاه زباله‌سوز شهرستان نوشهر؛ عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با هشدار اینکه منابع آبی دریا، رودخانه و سفره‌های زیرزمینی مازندران با خطر جدی آلودگی ناشی از شیرابه‌های انواع زباله‌ها مواجه هستند، اظهار کرد: در حالی زباله سوز نوشهر روزانه زباله‌ها را در خود می‌سوزاند اما به دلیل نداشتن تصفیه‌خانه، بحث رهاسازی شیرابه آن نگرانی‌هایی به دنبال داشته است.

وی افزود: باوجود پیگیری‌های انجام شده اما هنوز فرآیند تصفیه‌خانه این نیروگاه انجام نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران بیان کرد: این هماهنگی‌ها باید بین مجموعه فرمانداری نوشهر با مجموعه مدیریت نیروگاه در اولین فرصت انجام شود.

کاویان تصریح کرد: باوجود پیگیری‌های کارگروه پسماند بخشی از سازه انجام شد و باید مراحل پایانی نصب دستگاه‌‌ها انجام شود تا در فرآیند تصفیه شیرابه‌ها تسریع صورت گیرد.

گفتنی است، نیروگاه زباله‌سوز نوشهر با هدف فرآوری ۲۰۰ تن زباله تولیدی روزانه شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید برق طی سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.