پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت تدوین برنامه و ایجاد انسجام بین فعالان فضای مجازی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در امروز در جلسه هم‌اندیشی فعالان فضای مجازی استان مازندران و استانداری که با محوریت بسیج استان برگزار شد، این جلسه را بسیار مهم و تکرار آن را ضروری دانست و اظهار کرد: بزرگترین رویداد امسال بحث انتخابات است که برای نظام و دشمنان ما بسیار بااهمیت است.

وی افزود: در ماموریت ناامید کردن مردم توسط سرویس‌های امنیتی جاسوسی آمریکایی به واسطه توسط عناصر داخلی با هدف براندازی نظام انقلاب اسلامی، دیدید که میدان اصلی جنگ فضای مجازی بود‌‌.

حسینی‌پور تاکید کرد: ما باید در حوزه مجازی کار کنیم، آماده دریافت نقطه‌نظرات فعالان مجازی هستیم، در طول یکسال گذشته به نسبت تهاجم‌های دشمن اقدامات ایجابی خوبی انجام شد، امیدواریم با همه توان، ارزش‌ها و فرصت‌هایی که در کشور داریم، بتوانیم پیروز میدان باشیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: طراحی مناسب برنامه و ایجاد انسجام بین فعالان فضای مجازی استان مازندران برنامه آینده ماست.

فرمانده سپاه کربلا نیز در این نشست با بیان اینکه کمتر کسی وجود دارد که اهمیت فضای مجازی را منکر شود، گفت: جامعه و کشور به همان صورت که در عرصه حقیقی نیاز به نیروی نظامی و دفاعی برای جلوگیری از حمله دشمن دارد در عرصه فضای مجازی نیز، نیاز به حضور تشکیلاتی و مردمی دارد تا در مواقع بحران، بسیج مردمی وارد عرصه شده و جلوی سم‌پاشی جریان‌های معاند و ضدانقلاب را بگیرد.

سردار سیاوش مسلمی به برنامه‌ریزی جریان ضدانقلاب برای مدیریت افکار عمومی اشاره کرد و ادامه داد: اینکه جریان انقلاب برای مدیریت فضای مجازی چه اقداماتی باید انجام دهد نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است.

مسلمی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که بسیج صرف و تنها در حد تشکیل پرونده نیست بلکه هر کسی دغدغه‌مند انقلاب اسلامی است بسیجی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه شناخت مسئله باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: اگر کسی سواد رسانه‌ای و تکنیک عملیات روانی و شناخت اخبار واقعی از غیرواقعی را نداشته باشد نمی‌تواند آنچه که جریان انقلاب نیاز دارد کمک کند زیرا دچار انحراف می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا بر تولید محتوای فاخر تاکید کرد و گفت: اگر نتوانیم دشمن را به‌درستی بشناسیم با یک خبر در زمین دشمن بازی می کنیم بنابراین نیاز به تولید محتوای فاخر و اثرگذار در حوزه فضای مجازی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز شناخت فضای مجازی تنها تکنیکال نیست بلکه در تهیه محتوا باید توجه ویژه صورت گیرد.

مسلمی بیان کرد: باید پیش از تولید محصولات فاخر به سمت سوژه‌یابی حرکت کرد تا سوژه‌های ناب احصاء شده و به عنوان یکی از محورها در حوزه تولید محصولات فاخر استفاده کرد.

وی گفت: پس از تولید محتوای فاخر نیاز به شبکه‌سازی گسترده در فضای مجازی است تا بتوان این محصولات تولید شده به صورت گسترده در دسترس عموم قرار گیرد و مردم از این محتوا نهایت بهره‌برداری را داشته باشند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله پیش‌روی نظام در طی ماه‌های آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است، گفت: سازمان فضای مجازی بسیج استان با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال ایجاد شور و امیدآفرینی در دل آحاد مردم و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات اسفند ماه امسال است.

*رسانه‌ها باید ببینند که موثر هستند یا متاثر

همچنین قاسم عزیززاده‌گرجی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ضمن ابراز تنفر و انزجار از حرکت وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی و اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست‌.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی فرمودند که اولویت اول من کار در فضای مجازی است، به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی فضای مجازی امروز تبدیل به فضای حقیقی شد.

عزیززاده‌گرجی با بیان اینکه اگر پیام مهم است ابزار انتقال آن هم مهم است، تصریح کرد: ارائه پیام خام خروجی موثر را نخواهد داشت، از این رو باید قوائد و الزامات را رعایت کنیم.

سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی، اجتماعی استانداری مازندران طراحی را پیش نیاز نهادینه کردن هر امری دانست و گفت: امروز غرب دروغ را طوری جلوه می‌دهند که گویی واقعیت است و تفکیکش آسان نیست، امروز اگر می‌بینید کودکان و نوجوانان ما در فضای مجازی زندگی می‌کنند بعد این علت است که تبدیل به جریان و پس از آن فرهنگ شد.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید ببینند که موثر هستند یا متاثر، تولید یک خبر به زبان های متفاوت در کنار انتقال اخبار خیلی موثر است، در دنیا سوژه‌های مشترک با فعالیت‌های متنوع و جذاب با درنظر گرفتن همه اقشار اطلاع‌رسانی می‌شود.

عزیززاده‌گرجی گفت: افراد حامل پیام و اقدام کننده آن امر باید اهلیت داشته باشند، فعالان رسانه‌ای نیز باید اهلیت لازم را داشته باشند و گرنه از هدف دور خواهند ماند و انحراف مشاهده خواهد شد.

سرپرست معاونت امنیتی، سیاسی، اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اعتقادات مشترک بین فعالان مجازی از رامسر تا گلوگاه، بیان کرد: هدف باید تقویت جریان رسانه‌ای باشد، حفظ منافع مردم نیز باید لحاظ شود تا تقویت امیدآفرینی محقق شود.

وی نقد منصفانه و استقبال از آن را ضروری دانست و گفت: دولت سیزدهم و رییس جمهور بر خلاف خیلی از دولت‌ها نماینده دولت نیستند بلکه نماینده نظام جمهوری اسلامی بوده و وظیفه خود را ذیل آن تعریف می‌کنند.

عزیززاده گرجی تفکر انقلابی، روحیه بسیجی و اقدام جهادی را لازمه تحول و برطرف‌کننده مشکلات دانست و افزود: در اغتشاشات اخیر دشمن روی نقطه قوت ما همچون بسیج، سپاه و روحانیت انگشت گذاشت، چرا که مهم هستند، مردم مومن انقلابی امروز کار را تمام خواهند کرد، ما باید از حوزه تصدی گری پرهیز کرده و نقش تسهیل‌گری داشته باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.