پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت بیانیه گام دوم انقلاب در دانشگاه‌ها باید محقق شود 

0

ایسنا/مازندران مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های مازندران گفت: بیانه گام دوم انقلاب باید در مراکز های علمی اعم از دانشگاهی و حوزوی ضرورت پیدا کند.

حجت الاسلام محمد رحیمیان در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه علم و پژوهش جزء توصیه‌های ویژه مقام معظم رهبری بوده است، اظهار کرد: مبتنی بر روایات، علم موجب توانمندی شده و در شرایط کنونی انقلاب اسلامی انسان با وجودش این حقیقت را لمس کرده است.
وی تصریح کرد: لوازم توانمندی پشتوانه علمی ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان است که یک اصل مهمی بوده و باید مد نظر قرار گرفته شود.
مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه مازندران در مسئله محوریت باید جهت علمی و دانشگاهی داشته باشد، گفت: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود ارتباط خود را با دانشگاه‌ها تنگ‌تر کنند و چالش‌هایی در این استان وجود دارد که به وسیله مراکز علمی این استان قابل حل بوده است.
رحیمیان افزود: متاسفانه قراردادهایی خارج از استان بسته شده و به ظرفیت‌های داخل استان توجه نمی‌شود بنابراین شرکت‌های خصوصی مشکلات خود را به  دانشگاه‌ها بگویند و آن را حل کنند.
وی خاطرنشان کرد: چند سالی که در حوزه دانشگاه هستم به این باور رسیدم ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی برای حل مشکلات این استان وجود دارد و حتی افرادی در این استان هستند که در عرصه بین المللی حضور داشته و باید از آن‌ها استفاده شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.