پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت بهره‌گیری از جنگل‌های مخروبه

0

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، منصور علی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی مراسم آغاز به کار مجدد خط تولید کاغذ تحریر کارخانه چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد: امروز در شرایطی قرار گرفتیم هم تولید کارخانه و هم مسائل مربوط به کارگران از وضعیت خوبی برخوردار است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از صنعت مازندران می‌شود نمی‌توان نام صنعت چوب و کاغذ را کنار بگذاریم، گفت: روزهای نخستی که آمدیم دیدیم اوضاع صنایع چوب و کاغذ خیلی نامناسب است و حای بحث واگذاری این واحد تولیدی مطرح بود.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس بیان کرد: نامه‌ای تنظیم کردیم و الحمدالله جلوی واگذاری گرفته شد و با حساسیت رئیس قوه قضاییه و اهمیت بالای این واحد تولیدی زمینه کار فراهم شد و خط تولید و کار پیش رفت.

زارعی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ باید براساس لایحه دولت باید ۸ درصد رشد در واحدهای تولیدی داشته باشیم، تصریح کرد: رشد ما از همین مراکز تولیدی است که در مازندران در حوزه صنعت باید در این حوزه باشیم که داریم به سمت جلو می‌رویم.

وی یادآور شد: ۱۸۰ تن ظرفیت اسمی سالانه این کارخانه است اگر توانستیم که به ۲۰۰هزار تن برسانین به‌معنای رشد است.

این نماینده مجلس با اشاره به نقش پیگیری مسؤولان استان در رونق تولید در این مجموعه، اظهار کرد: امروز باید در مقابل مصرف‌کنندگان داخلی کیفیت کار را بالا ببریم و با کشورهای دیگر رقابت کنیم تا درگیر مسائل دیگر نشویم، امکانات، زمینه وجود دارد هزاران هکتار از جنگل‌های مخروبه داریم باید زراعت چوب در راستای حمایت از صنایع سلولزی شود.

 

مدیرعامل هلدینگ آینده پویا نیز در این مراسم گفت: سرمایه شرکت ۴۷ میلیارد تومان در آغاز مدیریت بوده و حدود ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع بحث رونق تولید است، افزود: دلیلش این است ظرفیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایی در کشور داریم که باید امانت‌دار خوبی باشیم، اصل اول و معیار مهم بحث سلامت مالی، فکری، اخلاقی است که به‌عنوان ستون خیمه‌گاه است.

پناهیان با بیان اینکه موضوع مهم توجه به نیروی انسانی است، اضافه کرد: بحث اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها و موضوع بهره‌وری در منش مدیران و دوری از اسراف و تبذیر است.

وی اظهار کرد: در زمینه ارتقای بهره‌وری تلاش زیادی صورت گرفته و به دنبال این بودیم مزیت‌های نسبی این واحد تولیدی به منئصه ظهور برسد.

پناهیان با اعلام اینکه راه‌اندازی خط دوم تولید کاغذ تحریر کارخانه شاید در این شرایط دور از تصور بود، تصریح کرد: بانک‌ها باید از بنگاه‌داری خارج شود ولی دنبال این هستیم اگر قرار است روی این شرکت را واگذار کنیم جز فلسفه وجودی ما است موضوع مهم اهلیت لازم بوده و اینکه به ارزش واقعی و نهفته خود برسد و بعد واگذار شود.

مدیرعامل هلدینگ آینده پویا  اظهار کرد: ارزش واقعی این واحد تولیدی ظرفیت بی‌بدیل و مزیت رقابتی در تولید محصولات خاصی است که در کشور دومی ندارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه معیارهای کنترل بودجه‌ای مهم است که براساس تعهدات به نهادهای مرتبط داده شده است، افزود: این سوال که چرا این ظرفیت تا سال ۱۴۰۰ در این شرکت به وجود نیامده است جوابش واضح است؛ چراکه مدیریت یک دلار را مطرح کردند که یک دلار ۴۲۰۰ تومان مزیت رقابتی ایجاد نکرده است.

پناهیان یادآور شد: در سال گذشته تلاش زیادی صورت گرفته و با مشکلات و مخالفت‌ها جدی مواجه شدیم تا جلوی ارز ۴۲۰۰ تومانی را به کاغذ تحریر را بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۰ نقطه عطفی در شرکت چوب و کاغذ مازندران بود، گفت: با همکاران در اواخر سال ۹۹ عهد بستیم و براساس آن شرط گفتیم مراحل طی شود که درصورت تحقق این مهم شرکت در کشور به جایگاه بی‌بدیلی دست می‌یافت؛  ۵۶هزاز تن کاغذ تحریر تولید می کردیم

مدیرعامل شرکت هلدینگ آینده پویا شرط ثبات و پایداری مدیران شرط خوبی است ولی هر موقع ببینیم مدیران در مسیر تعریف شده نیستند براساس قانون و چهارچوب‌ها با کسی تعارفی نداریم.

 /۸۶۰۳۴/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.