پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت برقراری امنیت زیستی گونه‌های جانوری در فصل زایش

مسئول حیات‌وحش حفاظت محیط زیست مازندران مطرح کرد؛

مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از عموم مردم به‌ویژه دامداران، ساکنان و یا کوچنده به عرصه‌های طبیعی گردشگران، کوهنوردان و جوامع درخواست می‌شود در صورت امکان از ورود به نواحی امن زیستی گونه‌های جانوری خودداری کنند.

0

کوروس ربیعی مسوول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به اینکه فصل زایش حیات‌وحش در زیستگاه‌های جنگلی و کوهستانی مناطق استان آغاز شده و برقراری امنیت زیستی گونه‌های جانوری در این دوره حساس ضروری است.

وی گفت: از عموم مردم به‌ویژه دامداران، ساکنان و یا کوچنده به عرصه‌های طبیعی گردشگران، کوهنوردان و جوامع درخواست می‌شود در صورت امکان از ورود به نواحی امن زیستی گونه‌های جانوری خودداری کنند.

مسؤول حیات‌وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: افراد در صورت ورود مواجهه با نوزادان تازه متولد شده حیات وحش از برداشت، دست زدن و جابه‌جایی گوساله‌ها و توله‌ها با این تصور که تنها و یا بدون مادر مانده و یا رها شده‌اند، خودداری کنند.

ربیعی تصریح کرد: نوزادان حیات وحش در روزهای اولیه تولد به دلیل اینکه قادر به همراهی با مادر نیستند در میان بوته‌ها و پوشش‌های گیاهی مخفی نگه داشته می‌شوند و مادران آنها را از دور مراقبت و تحت نظر داشته و در فرصت‌های لازم برای شیردهی به سراغ آنها می‌روند.

وی در پایان گفت: باتوجه به اهمیت امنیت حیات‌وحش لازم است مردم به توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند تا شاهد بروز مشکلی در طبیعت نباشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.