پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت اهدای خون در روزهای سرد سال

0

عبدالله محمدی‌فیروزجایی مدیرکل انتقال خون مازندران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با بیان اینکه در حال حاضر ذخیره خون در لبه مرز قرار دارد، اظهار کرد: با توجه به سرمای هوا و بارندگی، روند کاهشی ذخیره خون را شاهد هستیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره به دایر بودن  پایگاه‌های انتقال خون در استان،گفت: واحد خون طی روزهای پنج‌شنبه در مرکز طوبا دایر شد که اهداکنندگان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۲ برای خونگیری به این مرکز هم مراجعه کنند.

محمدی‌فیروزجایی گفت: اگر شاهد تداوم استقبال اهداکنندگان خون باشیم فعالیت مرکز انتقال خون در مرکز کلینیک طوبا ساری به دو روز در هفته افزایش پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت و ضرورت اهدای خون در استان، تصریح کرد: مازندران به‌واسطه دارا بودن ۴۷ بیمارستان و مرکز درمانی و حدود ۱۴هزار بیمار خاص ازجمله  تالاسمی، سرطانی، هموفیلی و دیالیزی و همچنین گردشگر پذیری استان، سوانح و تصادفات جاده ای لازم است شاهد حضور مستمر اهداکنندگان در امر انسان‌دوستانه اهدای خون باشیم.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اعلام اینکه کماکان وضعیت ذخایر خون شکننده است، گفت: در حال حاضر همه گروه‌های خونی به ویژه +O، +A،+B + و  –O مورد نیاز است.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.