پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت انقلاب اقتصادی در ایران

0

روزنامه نگار اقتصادی مازندران گفت: باید یک انقلاب اسلامی اقتصادی رقم بخورد که صنعت و اقتصاد ما بر اساس قانون اسلامی پیش رفته و کشتی نجات کشور از بحران های اقتصادی باشد.

حسین زحمتکش، روزنامه‌نگار اقتصادی مازندران در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به این که قانون تجارت در تمام دنیا هر سال تغییر می‌کند، تصریح کرد: حتی در کشورهای در حال توسعه نیز قانون تجارت بارها دست خوش تغییر می‌شود؛  به عنوان مثال کشور چین هر 6 ماه یکبار قانون تجارت خود را اصلاح می کند. قانون تجارت ما در سال 1311 تدوین شده است که برداشتی مستقیم از قانون تجارت 1807 فرانسه است. قانون تجارت فقط یکبار در سال 47 و یکبار در سال 72 اصلاح شد.

زحمتکش تصریح کرد: در قانون تجارت ما معافیت‌های مالیاتی برای واردات داریم و چون وارد کننده‌ها پشتوانه قانونی داشته‌اند در طی 70 سال گذشته فربه و قوی شدند.

وی گفت: پس از انقلاب، صادرات کشور به سمت صنایع کوچک و متوسط رفت؛ صنایع داخلی گسترده تر شده و صادرات پای کار آمد، اما واردات آن قدر قوی شده بود که دیگر نمی توانستیم پشت این مافیا را به خاک بنشانیم.

این روزنامه نگار اقتصادی یادآور شد: دولت ما یک دولت کاملا فربه است. از بودجه 364 هزار میلیاردی، 300 هزار میلیارد تومان برای حقوق صرف می‌شود؛ دولت برای بدست آوردن این میزان، دست به هر کاری می زند تا حقوق خود را در بیاورد. 

وی گفت: کشور آلمان در عرض 6 ماه پیشرفت چشم گیری پس از جنگ جهانی دوم داشته و با کم کردن مالیات و آزادسازی قیمت ها، کسب و کار پایدار شده و نقدینگی برای بخش خصوصی افزایش یافت؛ اشتغال بیشتر حاصل شد و در نهایت مردم توان خرید و مقابله با فشار اقتصادی را پیدا کردند.

این روزنامه نگار اقتصادی افزود: ما در انقلاب اسلامی وارد مرحله‌ای شده ایم که باید انقلاب اسلامی اقتصادی رقم بخورد زیرا قوانین قبل از انقلاب، مستهلک بوده و اسلامی نیست. باید یک انقلاب اسلامی اقتصادی رقم بخورد که صنعت و اقتصاد ما بر اساس قانون اسلامی پیش برود؛ این تنها کشتی نجات برای رهایی از بحران اقتصادی است.

 این روزنامه نگار یادآور شد: تعریف نادرستی از اقتصاد مقاومتی باعث شده آن را یک طرح بنامند در صورتی که یک قانون پیشنهادی است که به دولت ارائه شده است. 50 درصد اقتصاد مقاومتی ما بر اساس فعالیت شرکت‌های دانش بنیان شکل می‌گیرد؛ به عنوان مثال آلمان بعد از جنگ جهانی دوم به شرکت های دانش بنیان خود بها داده و در عرض 6 ماه سبب هزاران اختراع صنعتی شد. وقتی صنایع کشور ما بر اساس صنایع دانش بنیان باشد دیگر لازم نیست موقع بالا و پایین آمدن قیمت دلار اتفاقی بیفتد، چون چیزی وارد نکرده و هر آنچه فکر می‌کنیم می‌سازیم. 

زحمتکش با تاکید بر اینکه ضعف ما در استان مازندران ضعف مدیرتی بوده که باید اصلاح شود، ادامه داد: مشکل امروز ما در استان مازندران که بسیار مورد توجه بوده مشکل کم آبی است. از این که گفته شود مازندران با کم آبی مواجه است قابل قبول نیست. ما می توانیم با مهار روان آب ها باعث جمع شدن آب پشت سد ها شویم زیرا  اکنون 10 درصد روان آب های استان پشت سدها ذخیره می شود. سد البرز آمل که می‌تواند بخش قابل توجهی از آب استان را تامین کند 25 سال است که به اتمام نرسیده است و این مصداق بارز سوء مدیریت است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.