پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت اقدامات پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا در واحدهای کارگری مازندران

0

ایسنا/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در راستای اجرای ماده ۱۴۷ قانون کار با هدف حفظ و ارتقاء سلامت نیروی کار و خانواده‌های آنان و سالم سازی محیط‌های کاری، ضرورت دارد اقدامات پیشگیرانه در واحدهای کارگری جهت توجه به سلامت کارگران و کارفرمایان با هدف جلوگیری از انتشار گسترده ویروس کرونا صورت گیرد.

کامران اصغری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سلامت کارگران و کارفرمایان از اهمیت بالایی برخوردار است و در این راه فوری‌ترین، مهمترین و مقرون به صرفه‌ترین عمل معطوف به انجام اقدامات پیشگیرانه است.

وی تصریح کرد: این اداره کل نیز در راستای حفظ سلامت کارکنان خود و جامعه هدف طی مکاتبه انجام شده با واحدهای اجرایی، حضور و غیاب اثر انگشتی مقرری بگیران بیمه بیکاری که در ادارات اجرایی صورت می‌گرفت متوقف و مقرر شد تا پایان سال به صورت سنتی (امضا) و با حداقل زمان در نظر گرفته شده صورت گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: تمامی جلسات مجامع اهم از تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز تا بیستم فروردین متوقف شد.

اصغری بیان کرد: تشکیل جلسات رسیدگی هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف از روز شنبه ۱۰ اسفتدماه امسال متوقف شد که در صورت بهبود وضع موجود شرایط متعاقباً اعلام می‌شود.

وی گفت: از تاریخ ۱۰ اسفند ۹۸ با هماهنگی معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، دستورالعملی برای نحوه انجام بازرسی کار و بهداشت ویژه شرایط موجود و هرگونه تغییر ساعات کار کارگران اعلام شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ادامه داد: در راستای تامین وسایل حفاظت فردی مناسب برای بازرسان کار و تشدید نظارت بر کارگاه‌های استان، ترتیبی اتخاذ شد تا  وسایل حفاظت فردی از قبیل دستکش، ماسک، مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز کارگران و همچنین ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به کارفرمایان ابلاغ و در صورت اشاعه ویروس در سطح استان و لزوم کاهش ساعات کار کارگران در محیط کار و یا احساس ضرورت تغییر در زمان شیفت کاری آنان به عنوان اقدام پیشگیرانه و کاهش مواجهه کارگران، با هماهنگی کمیسیون کارگری و شورای تامین شهرستان موضوع را بررسی و در مرحله اول با توافق کارگر و کارفرما و در مرحله بعد با تصویب شورای تامین استان اقدامات لازم انجام شود.

اصغری با اشاره به اینکه با هدف حفظ سلامت جامعه کار و تولید و پیشگیری از ویروس کرونا، همه واحدهای تولیدی این استان به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، افزود: ضدعفونی، گندزدایی و بررسی سلامت کارگران واحدهای تولیدی استان هم‌اکنون در حال اجرا است.

وی یادآور شد: انتظار می‌رود کارفرمایان با اطلاع رسانی‌های سودمند به ارتقای سطح آگاهی کارگران در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و نحوه جلوگیری از آلوده شدن و انتشار ویروس کرونا را به بهترین نحو به انجام رسانند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.