پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت افزایش نظارت قوه قضائیه بر بازار

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در استان مازندران امروز در خطبه‌های نماز جمعه ساری، اظهار کرد: به مناسبت انفجار حزب جمهوری اسلامی و تعداد زیادی از شهدا به همراه آیت‌الله بهشتی این روز به‌عنوان روز قوه قضائیه و هفته هم به‌عنوان هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است که در این هفته میز خدمت برپا است.

وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه بسیار حوزه وسیعی مسوولیت دارند از مساله تولید و توزیع بازار و سایر فعالیت دارند، افزود: امروز قوه قضائیه باید در جریان تسهیل، به جریان انداختن و برطرف کردن موانع تولید نقش دارد و در کنار آن در حوزه نظارت بازار، برخورد با احتکار و گران‌فروشی و هرج و مرج در بازار نقش مهمی ایفا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: امروز از قوه قضائیه می‌خواهیم در این شرایط نیاز خود را بر بازار بیشتر کند؛ البته قاطبه بازاریان مردمانی شریف و به اصول انسانیت و انسان‌دوستی در شرایط سخت پایبند هستند ، اما بالاخره در هر جمعی برخی هستند اختلال می‌کنند که انتظار داریم قوه‌ قضائیه در این زمینه برخورد جدی داشته باشد.

این مسوول اظهار کرد: موضوع مهم اینکه باید با انحصارها، تجاوز به انفال، منابع طبیعی و جنگل‌ها مبارزه کرد؛ اینگونه نیست امکانات در انحصار فرد یا گروه خاصی باشد و باید برخورد جدی داشته باشد.

محمدی لائینی با هشدار اینکه امروز تجاوز  به منابع طبیعی از غرب مازندران به شرق دارد می‌رسد، اظهار کرد: برخی مناطق شرق استان از قیمت پایین‌تری برخوردار است باید حواس‌ها جمع باشد نباید عرصه طبیعت، انفال و جنگل‌های ما عرصه سوءاستفاده، قاچاق، تجاوز و مسائلی از این قبیل باشد.

وی با اعلام اینکه در تبدیل و تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی قوه قضائیه خیلی مسوولیت دارد، اضافه کرد: انتظار داریم قوه قضائیه به وظایف خود به درستی عمل کند؛ به این دلیل که قوه قضاییه در هر چه به‌عنوان مصالح عموم به‌عنوان مدعی‌العموم می‌تواند ورود پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران بیان کرد: بیش از ۲هزار صنایع و شرکت‌های تولیدی در آستانه تعطیلی و یا تعطیل شده بودند به وسیله قوه قضائیه به عرصه تولید برگشتند که بیش از ده‌ها هزار میلیارد تومان برگشته است که از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این مسوول اضافه کرد: از مطالبات ما از قوه قضائیه رسیدگی به مفاسد، فسادهای موجود و تجاوزها به عرصه طبیعت و محیط زیست است.

محمدی لائینی یادآور شد: چنانچه در حوزه دعاوی و منازعات که پرونده‌های زیادی داریم که انتطار داریم داوری بحق صورت گیرد و قوه قضائیه در درون خود پالایشی داشته باشند و عناصر ناباب را کنار بگذارند و حفاظت صیانت خوبی از خودشان داشته باشند.

وی گفت: از مردم هم انتظار داریم تا با
کوچک‌ترین مسائل دنبال شکایت نروند؛ چراکه پرونده‌های زیادی برای رسیدگی است؛ چراکه  این حجم از پرونده‌ها زیبنده مردم بافرهنگ و فرهیخته ما نیست بلکه باید به دنبال گذشت و مساله بزرگ‌منشی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران یادآور شد: ششم تیر رهبر معظم انقلاب تا مرز شهادت پیش رفتند و هفتم تیر حزب جمهوری اسلامی از مناسبت‌های هفته جاری از جنایت‌های منافقان کوردل است.

این مسوول بیان کرد: امروز حزب منافقان در دامن آمریکا و کشورهای استعماری که همیشه دوست دارند بر دنیا سلطه داشته باشند و قطب دنیا شوند، هست؛ چنانچه شخص اول کشور ما باید برای انجام کارها از این کشورها اجازه می‌گرفت و نشان نمی‌دهد اینقدر ذلت حکمفرما بود.

محمدی لائینی هشدار داد: امروز هم دشمنان در فضای مجازی، دزدی اطلاعات، تحریک آمریکا و کشورهای غربی بر اینکه که به ملت ایران فشار بیاورند و تحریم‌ها را بیشتر کنند و با جریان‌های همسویی که در داخل وجود دارند کنار همدیگر و بسیاری از مصیبت‌ها و دشواری‌ها را به وجود آوردند و مدعی حقوق بشر هم هستند.

وی با اشاره به اینکه زلزله در افغانستان مایه تاثر شده است، تصریح کرد: تنها کمک‌های خارجی به این کشور ازسوی جمهوری اسلامی ایران بوده که ان‌شالله کمک‌ها ادامه داشته باشد که هم همسایه هستیم و همنوع هستیم و درصورت گرفتاری باید همدردی کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آمریکا ۲۰ سال در افغانستان بود و ویرانه‌تر تحویل داد، گفت: کشوری که قبل از ورود آمریکا موادمخدر می‌کاشتند و در ۲۰ سال حضور آمریکا کشت موادمخدر ۵۰برابر اضافه شد؛ به این معنا که آمریکا جایی که است عمران و آبادی مهم نیست و به‌دنبال سیاست ضدبشری و استعماری خودش است.

این مسوول اضافه کرد: نتیجه این سیاست‌های غلط فزونی موادمخدر و آسیب به کشور ما بود که در این ۴ دهه زحمات کشیده شده و شهدای زیادی در مبارزه با موادمخدر دادیم که جای تقدیر دارد اما عملا در این زمینه خیلی عقب‌ماندگی مشاهده می‌کنیم و آسیب‌ها در این زمینه زیاد است.

محمدی لائینی با اعلام اینکه اگر انسان گرفتار خانمان‌سوز اعتیاد شود مثل این است که تمام بشریت از بین رفت، افزود: در این زمینه هنوز جا برای کار بسیار زیاد می‌بینیم.

وی با تبریک سالروز تولد امام جواد(ع)، گفت: براساس حدیث ایشان تا وقتی شکر ادامه دارد ریزش رحمت الهی هم ادامه دارد؛ اگر می‌خواهیم نعمت خداوند ادامه داشته باشد، باید عبد شکور باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: نعمت انقلاب اسلامی که یکی از بهترین نعمت‌های خداوندی برای دوره و عصر حاضر است باوجود برخی از گلایه‌مندی‌ها باید به داشته‌های خودمان هم توجه کنیم ؛ درحالی‌که همیشه نداشته‌ها را می‌بینیم گلایه و شکایت می‌کنیم که نباید اینگونه باشد و باید خدا را شکر کنیم که نعمت‌ها تداوم و کمبودها جبران شود.

این مسوول با بیان اینکه همه شما نمازگزاران را به محصول نمازجمعه، تقوا سفارش و توصیه می‌کنم، اظهار کرد: باید زندگی خود را بر محور تقوا مدیریت کنیم و پیش ببریم.

محمدی لائینی گفت: اگر می‌خواهیم زندگی خود را باخوبی و حیات طیبه باشد باید باتقوا باشیم؛ چراکه انسان باتقوا زندگی خود را آلوده نمی‌کند.

 /۸۶۰۳۴/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.