پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت استفاده از پیمانکاران دارای صلاحیت در معادن مازندران/بازرسی‌ها تشدید می‌شود

0


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کامران اصغری چهارشنبه‌شب در بازدید از معادن آمل اجرای طرح بازرسی و کاهش حوادث در معادن پر خطر را از برنامه‌های راهبردی اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد و گفت: با توجه به تشدید بازرسی‌ها توسط بازرسان کار و آموزش های تخصصی برگزار شده براساس دستورالعمل‌های مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت بهداشت کار در بخش معادن در سال گذشته بیش از ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار کاهش داشتیم.

وی بر ضرورت استفاده از پیمانکاران دارای صلاحیت در معادن تاکید کرد و افزود: بازدید از کارگاه‌های پر خطر به ویژه معادن استان از برنامه‌های ویژه این اداره کل است که به صورت مستمر توسط اداره بازرسی کار استان با هدف پیشگیری از حوادث ناشی از کار و در راستای تحقق اهداف اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: معادن زغال سنگ با توجه به ریسک بالای موجود به واسطه ماهیت کار همواره مورد توجه ویژه جهت پایش ایمنی از طریق بازدید های هدفمند قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا هم دلیلی بر عدم تشدید بازرسی‌ها نشده است، توجه به بحث آموزش در راستای افزایش آگاهی ایمنی کارگران و کارفرمایان را ضروری دانست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران تصریح کرد: ولی در سال‌های اخیر با ارائه آموزش‌های تخصصی در تمام استان شاهد افزایش آگاهی ایمنی در جامعه هدف هستیم و این مهم هر ساله با زحمات بازرسان کار بهبود می‌یابد.

اصغری گفت: در معادن نیز با استقرار مسئول ایمنی هم بدنبال بررسی و ثبت روزانه وضعیت ایمنی در کارگاه ها هستیم و هم آموزش را پیگیری خواهیم کرد.

 /۸۶۰۱۸/ع




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.