پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت احیا و حفظ موقوفات در جامعه

0

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعی پیش ازظهر یکشنبه در نشست با مدیرکل اوقاف استان ضمن قدردانی از فعالیت‌های مجموعه اوقاف استان در خدمت رسانی به مردم و احیای موقوفات گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد خدمات رسانی خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان به مردم بودیم و در همین راستا کارگاه‌های تولید ماسک در بقاع متبرکه استان راه‌اندازی شده بود.

شریعتی به فعالیت‌های اجتماعی اوقاف در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در راستای رزمایش ضیافت همدلی اقدام خداپسندانه‌ای بود که به گفته مسؤولان اوقاف ۱۲ هزار بسته معیشتی بین مددجویان و نیازمندان استان توزیع شد.

وی در ادامه به اهمیت مسئله وقف و احیای موقوفات اشاره کرد و گفت: بیشتر موقوفات مازندران مربوط به اهل بیت و امام حسین (ع) است و همین مسئله وظیفه ما را سنگین کرده است تا حافظ موقوفات اهل بیت (ع) باشیم.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت احیای موقوفات و پرداخت حق و حقوق وقف توسط مردم و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های بدهکار موقوفات باید حق و حقوق وقف را پرداخت کنند و عدم پرداخت حق موقوفه اشکال شرعی دارد.

شریعتی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی حامی موقوفات و سازمان اوقاف هستیم، خاطرنشان کرد: در احیای موقوفات باید حق مردم و حق وقف بر اساس قانون لحاظ شود و این طور نباشد که حق یک کدام از آنها تضییع شود.

وی گفت: در احیای موقوفات و برطرف کردن مشکلات مردم این آمادگی را داریم که هرکجا نیاز به حضور ما باشد حضور پیدا کنیم و پیگیری‌های لازم را داشته باشیم.

کد خبر 4949156
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.