پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ضرورت احیاء و بازسازی مجموعه تاریخی توسکاسرا و هتل قدیم رامسر

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامسر به متولیان هتل قدیم و مجموعه تاریخی توسکا سرا که از اماکن ارزشمند میراث فرهنگی رامسر محسوب می‌شود جهت مرمت و بازسازی و جلوگیری از حوادث آن هشدار داد.

بهمن سام خانیان ۲۹ مهر در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در نامه‌هایی جداگانه به میراث فرهنگی و بنیاد مستضعفان از متولیان امر خواسته شد نسبت به وضعیت اسفناک هتل قدیم و مجموعه تاریخی-فرهنگی توسکاسرا که از سرمایه‌های ارزشمند میراث فرهنگی رامسر محسوب می‌شوند تعیین تکلیف کنند.

دادستان رامسر افزود: مجموعه فرهنگی تاریخی توسکاسرا که سال ۸۱ در فهرست آثار ملی قرار گرفته طی سال‌های اخیر به دلیل عدم حفاظت لازم در معرض تخریب قرار گرفته است.

وی یادآور شد: همچنین چراغ هتل قدیم رامسر که مدتی‌ است خاموش و درب‌های آن به روی همگان نیز بسته شده، در معرض آسیب شدید بوده است.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری استان مازندران، سام خانیان گفت: این کم‌توجهی‌ها نیز باعث شد طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی و مواد ۲،۳،۵ دستورالعمل‌ نظارت و پیگیری حقوق عامه در نامه‌ای به رئیس بنیاد مستضعفان کشور خواستار بررسی علل و عوامل کم‌کاری متولیان و پیمانکاران و همچنین تسریع در ترمیم و بهسازی این اماکن تاریخی رامسر شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.