به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حسن نژاد در نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران با ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان مسؤول و کارشناسان کانون پرورش فکری اظهار داشت: ما محصول تربیت نسل گذشتگان هستیم و در عین حال آیندگان نیز محصول تربیت ما هستند. بر این اساس نقش معلمان و مربیان در حوزه تربیت با اهمیت است.
وی با اشاره به برخی از مشکلات و آسیبهای موجود اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افزود: همه ما در برخورد با این مشکلات نقادانه عمل میکنم اما باید این را بپذیریم که برای حل مشکلات موجود همه میبایست از خود شروع کنیم.
وی بر این نکته تاکید نمود که نقش مربیان و معلمان در ایجاد این نگرش بسیار قابل ملاحظه است، تصریح کرد: باید آشنایی کودکان و نوجوانان با مهارتهای زندگی و ارتقای سواد مهارتی در آنان را جدی گرفت.
معاون استاندار مازندران در قسمت دوم صحبتهای خود بر ضرورت تغییر اشاره کرد و بیان داشت.
شناخت و درک وضعیت موجود، برنامه ریزی و تلاش برای بهبود وضعیت و رسیدن به وضعیت مطلوب لازمه توسعه نگرش در دو حوزه مدیران و مربیان و معلمان است.
حسن نژاد بر ارتقای سواد و مهارت در کودکان ونوجوانان تاکید کرد و گفت: فناوریهای نوین ارتباطی، امروز نقش کلانی در حوزه خانواده و جامعه دارد بر این اساس میبایست با شناخت این ظرفیت و بومی سازی آن؛ برای رشد و پویایی فرزندان و جامعه بهره برد و در عین حال، تأثیرات منفی و آسیب رسان آن را کاهش دهیم. البته در این خصوص خانوادهها، مربیان کانون، معلمان و همه مربیان آموزشی و فرهنگی نقش دارند.
توسعه عدالت فرهنگی در روستاها از برنامههای محوری کانون در سال جدید است
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در نشست مسؤولان مراکز فرهنگی و هنری این کانون افزود: توسعه عدالت فرهنگی در روستاها از برنامههای محوری کانون در سال جدید است.
محمد علی یزدانشناس لازمهی مربی بودن را خویشتن شناسی عنوان کرد و با بیان اینکه همه انبیا و ائمه معصومین (ع) نقش معلمی ومربی داشتند به نقل از کلامی از حضرت علی (ع) اظهار داشت: کسی که مربی خویش است به احترام سزاوارتر از کسی است که معلم دیگران است.
مدیر کل کانون مازندران مربیان کانون را افرادی توانمند و مؤثر خواند که با روح، نگرش و تفکر کودک و نوجوان سرو کار دارند و و از آنها خواست قبل از آنکه به تعلیم بپردازند؛ به خودسازی برسند. چراکه شخصیت مربی، نقش مهمی در رشد و شکوفایی روحی و فکری کودکان و نوجوانان خواهد داشت.
وی در حضور معاون استاندار مازندران به ارائه گزارشی از برنامهها، عملکرد و جشنوارههای اجرایی کانون در سال ۹۷ پرداخت و با بیان طرحها و و برنامههای سال جاری به تشریح اهداف کانون مازندران در حوزه توسعه مهارتهای زندگی در اعضا مراکز فرهنگی و هنری، گسترش عدالت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم برخوردار و توجه به فرهنگ بومی و محلی در برنامههای کانون پرداخت.
وی گسترش فعالیتهای فرهنگی در سطح روستاها را یکی از برنامههای محوری این کانون دانست و افزود: کانون از ظرفیت خوبی برای تحقق عدالت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روستایی برخوردار است و در صورت حمایت مسؤولان استانی از طرحهای مربوطه میتوان در این خصوص به دستاورد خوبی برسیم.
یزدان شناس در قسمت دیگری از صحبتهایش، همدلی و دوستی در فضای کانون را مهمترین اصل پیشبرد کار دانست و با تاکید بر انتظارات مدیر عامل و معاونت فرهنگی؛ مقوله «کودک ونوجوان» در فعالیتهای کانون و اجر ای برنامههای ویژه نوجوانان و تقویت فعالیتهای گفتگو محور را مورد تاکید قرار داد.
یزدان شناس در عین حال تصریح کرد: همه برنامهها و فعالیتهای مراکز میبایست به جذب عضو و پایدار سازی اعضا منجر شود.
این مسئول با اشاره به اینکه کانون مازندران توفیقات خوبی در حوزه فعالیتها و برنامههای حوزه کودک و نوجوان داشته است، ادامه داد: انتظار عمده از مسؤولان مراکز این است که با تحلیل وضع موجود و شناسایی آسیبها و فرصتها در جهت رسیدن به وضع مطلوب تلاش نمایند.
مدیر کل کانون مازندران همچنین بر بروز رسانی مربیان اشاره نمود و اظهار داشت: مطالعه کتاب، تعامل و ارتباط با بخش کارشناسی استان و ایجاد خلاقیت در اجرای برنامهها از دیگر موارد مورد انتظار است.
وی یکی دیگر از فعالیتهای مهم مسؤولان مراکز را؛ ارتباط با رسانهها و معرفی ظرفیتهای کانون به جامعه و خانوادهها عنوان کرد و در این خصوص بر این نکته تصریح داشت که همه باید یک رسانه باشیم.
به گزارش خبرگزاری مهر، حسین حسن نژاد در نشست فصلی مسئولان مراکز فرهنگی و هنری کانون مازندران با ابراز خرسندی از حضور در جمع مربیان مسؤول و کارشناسان کانون پرورش فکری اظهار داشت: ما محصول تربیت نسل گذشتگان هستیم و در عین حال آیندگان نیز محصول تربیت ما هستند. بر این اساس نقش معلمان و مربیان در حوزه تربیت با اهمیت است.
وی با اشاره به برخی از مشکلات و آسیبهای موجود اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی افزود: همه ما در برخورد با این مشکلات نقادانه عمل میکنم اما باید این را بپذیریم که برای حل مشکلات موجود همه میبایست از خود شروع کنیم.
وی بر این نکته تاکید نمود که نقش مربیان و معلمان در ایجاد این نگرش بسیار قابل ملاحظه است، تصریح کرد: باید آشنایی کودکان و نوجوانان با مهارتهای زندگی و ارتقای سواد مهارتی در آنان را جدی گرفت.
معاون استاندار مازندران در قسمت دوم صحبتهای خود بر ضرورت تغییر اشاره کرد و بیان داشت.
شناخت و درک وضعیت موجود، برنامه ریزی و تلاش برای بهبود وضعیت و رسیدن به وضعیت مطلوب لازمه توسعه نگرش در دو حوزه مدیران و مربیان و معلمان است.
حسن نژاد بر ارتقای سواد و مهارت در کودکان ونوجوانان تاکید کرد و گفت: فناوریهای نوین ارتباطی، امروز نقش کلانی در حوزه خانواده و جامعه دارد بر این اساس میبایست با شناخت این ظرفیت و بومی سازی آن؛ برای رشد و پویایی فرزندان و جامعه بهره برد و در عین حال، تأثیرات منفی و آسیب رسان آن را کاهش دهیم. البته در این خصوص خانوادهها، مربیان کانون، معلمان و همه مربیان آموزشی و فرهنگی نقش دارند.
توسعه عدالت فرهنگی در روستاها از برنامههای محوری کانون در سال جدید است
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در نشست مسؤولان مراکز فرهنگی و هنری این کانون افزود: توسعه عدالت فرهنگی در روستاها از برنامههای محوری کانون در سال جدید است.
محمد علی یزدانشناس لازمهی مربی بودن را خویشتن شناسی عنوان کرد و با بیان اینکه همه انبیا و ائمه معصومین (ع) نقش معلمی ومربی داشتند به نقل از کلامی از حضرت علی (ع) اظهار داشت: کسی که مربی خویش است به احترام سزاوارتر از کسی است که معلم دیگران است.
مدیر کل کانون مازندران مربیان کانون را افرادی توانمند و مؤثر خواند که با روح، نگرش و تفکر کودک و نوجوان سرو کار دارند و و از آنها خواست قبل از آنکه به تعلیم بپردازند؛ به خودسازی برسند. چراکه شخصیت مربی، نقش مهمی در رشد و شکوفایی روحی و فکری کودکان و نوجوانان خواهد داشت.
وی در حضور معاون استاندار مازندران به ارائه گزارشی از برنامهها، عملکرد و جشنوارههای اجرایی کانون در سال ۹۷ پرداخت و با بیان طرحها و و برنامههای سال جاری به تشریح اهداف کانون مازندران در حوزه توسعه مهارتهای زندگی در اعضا مراکز فرهنگی و هنری، گسترش عدالت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روستایی و مناطق کم برخوردار و توجه به فرهنگ بومی و محلی در برنامههای کانون پرداخت.
وی گسترش فعالیتهای فرهنگی در سطح روستاها را یکی از برنامههای محوری این کانون دانست و افزود: کانون از ظرفیت خوبی برای تحقق عدالت فرهنگی برای کودکان و نوجوانان روستایی برخوردار است و در صورت حمایت مسؤولان استانی از طرحهای مربوطه میتوان در این خصوص به دستاورد خوبی برسیم.
یزدان شناس در قسمت دیگری از صحبتهایش، همدلی و دوستی در فضای کانون را مهمترین اصل پیشبرد کار دانست و با تاکید بر انتظارات مدیر عامل و معاونت فرهنگی؛ مقوله «کودک ونوجوان» در فعالیتهای کانون و اجر ای برنامههای ویژه نوجوانان و تقویت فعالیتهای گفتگو محور را مورد تاکید قرار داد.
یزدان شناس در عین حال تصریح کرد: همه برنامهها و فعالیتهای مراکز میبایست به جذب عضو و پایدار سازی اعضا منجر شود.
این مسئول با اشاره به اینکه کانون مازندران توفیقات خوبی در حوزه فعالیتها و برنامههای حوزه کودک و نوجوان داشته است، ادامه داد: انتظار عمده از مسؤولان مراکز این است که با تحلیل وضع موجود و شناسایی آسیبها و فرصتها در جهت رسیدن به وضع مطلوب تلاش نمایند.
مدیر کل کانون مازندران همچنین بر بروز رسانی مربیان اشاره نمود و اظهار داشت: مطالعه کتاب، تعامل و ارتباط با بخش کارشناسی استان و ایجاد خلاقیت در اجرای برنامهها از دیگر موارد مورد انتظار است.
وی یکی دیگر از فعالیتهای مهم مسؤولان مراکز را؛ ارتباط با رسانهها و معرفی ظرفیتهای کانون به جامعه و خانوادهها عنوان کرد و در این خصوص بر این نکته تصریح داشت که همه باید یک رسانه باشیم.