پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صید در فراساحل افزایش می یابد/ رتبه اول مازندران در آبزی پروری

0

به گزارش خبرنگار مهر، سید پرویز محبی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندیهای بالقوه شیلاتی استان مازندران و کسب رتبه اول آبزی پروری در کشور گفت: افزایش صید در فراساحل، تکمیل بنادر صیادی، توسعه ماهیگیری مسئولانه و آبزی پروری پایدار از جمله برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: توسعه پرورش ماهی درقفس، استمرار و دوام افزایش تولید با رویکرد حفظ پایداری فعالیت‌ها و توانمندسازی جامعه صیادی را دیگر برنامه‌های راهبردی شیلاتی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حسن خیریان پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز با بیان اینکه در سال جهش تولید باید تولیدات محصولات شیلاتی را از ۱۰۶ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن افزایش دهیم، افزود: فرآوری و صنایع تبدیلی مرتبط با شیلات، ساخت پایانه‌های صادراتی خاویار، پرورش ماهی در قفس‌های دریایی از مهمترین اقدامات است.

وی رسیدگی مسائل و مشکلات جامعه صیادی، استفاده از ظرفیت‌های موجود درتوسعه آبزی پروری سطح استان و پرورش ماهی خاویاری را از مهمترین فعالیت‌ها و اقدامات شیلاتی دانست.

محمدزاده مدیر کل سابق شیلات مازندران، بااشاره به ظرفیت‌های اقتصادی شیلات استان، توسعه پایدار آبزی پروری، صید آبزیان در دریا، بازسازی ذخایر آبزیان دریا، حفاظت ذخایر آبزیان و توسعه صنایع تبدیلی و رونق بازار آبزیان را از مأموریت‌های اصلی شیلاتی عنوان کرد و از افزایش صادرات محصولات شیلاتی استان در سال قبل خبر داد.

در این مراسم حسن اسحاقی به عنوان مدیر کل جدید شیلات مازندران معرفی شد.

کد خبر 4918950
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.