پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صنایع چوب وکاغذ و نساجی مازندران از وضعیت بحرانی خارج شدند

0

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور پیش ازظهر شنبه در کارگروه ستاد تسهیلات رفع موانع تولید استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال قبل برای رونق تولید گفت: برای رسیدگی به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و ایجاد رونق تولید وحفظ اشتغال واحدها سعی شد در سال ۱۳۹۸ با فعال سازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و تشکیل منظم جلسات از ظرفیت‌های قانونی این کارگروه به نفع واحدهای صنعتی و تولیدی استفاده شود.

وی افزود: در سال ۱۳۹۸ تعداد ۵۲ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به ریاست استاندار محترم یا معاون اقتصادی استانداری و تعداد ۳۲۱ جلسه نیز در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران تشکیل که خروجی آن دو هزار و ۲۴۵ مصوبه بوده که برای رسیدگی به مشکلات و حل و فصل مسائل واحدهای صنعتی و تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی استان گذرانده و اجرایی شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران احیای بالغ بر ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد و تعطیل و بازگشت آنها به مدار تولید در سطح استان مازندران را از جمله نتایج حاصل از جلسات کارگروه دانست و افزود: علاوه بر آن پیگیری ویژه وضعیت واحدهای بحرانی همانند کارخانه چوب و کاغذ مازندران، نکاچوب، نساجی، فولادین ذوب آمل و غیره از دیگر موارد اقدامات کارگروه بوده است.

خیریان پور همچنین تصریح کرد: با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سعی کردیم روند تملیک واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها را متوقف و در جهت فعال سازی و واگذاری تعداد ۱۲۵ واحد تملیکی بانک‌ها در گذشته نیز اقدام که در حال حاضر تعداد ۲۵ واحد از واحدها فعال شده و مشغول کار هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: اقدام برای تکمیل طرح‌های تولیدی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ظرفیت کامل برخی کارخانجات از دیگر برنامه‌های مهم استان در جهت ایجاد رونق تولید بوده است.

خیریانپور پیگیری‌های مجدانه برای تسریع در راه اندازی و اتمام پایانه صادراتی برنج، پایانه و مرکز لجستیک صادراتی محصولات کشاورزی، پایانه صادراتی ماهیان خاویاری و محصولات شیلاتی، پایانه صادراتی گل و گیاه استان مازندران را از جمله اولویت‌های محوری برای رونق تولید و توسعه صادرات اعلام کرد.

کد خبر 4909068
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.