پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صلح و سازش 88 پرونده‌ قضایی در شعب شورای حل اختلاف مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری به تشریح بررسی پرونده‌های قضایی استان در شورای حل اختلاف پرداخت و اظهار کرد: با تلاش مستمر اعضاء و کارکنان شعب شوراهای حل اختلاف مازندران، ۸۸ فقره پرونده‌ی مهم، در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری، منجر به سازس شده است.

وی گفت: ۶۳ فقره از پرونده‌های مزبور، واجد خواسته‌ بیش از ۲۰۰ میلیون تومان و ۱۵ فقره نیز واجد عنوان مجرمانه‌ی نزاع دسته‌جمعی بوده است.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: دو فقره از پرونده‌های مذکور، طلاق بوده که با حصول مصالحه، زوجین به زندگی مشترک برگشتند، هفت فقره از آن پرونده‌ها، با موضوع قصاص نفس بوده که منتهی به سازش قطعی شده است.

 اکبری خاطرنشان کرد: یک فقره پرونده نیز با عنوان مجرمانه‌ی قتل عمد، پیش از صدور رای، با توجه به اعلام رضایت از سوی شکات، مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران در تشریح انواع پرونده‌های مهم، اظهار داشت: برخی از انواع پرونده‌ها به لحاظ اهمیتی که دارند و آثاری که از خود به جای می‌گذارند، در الگوی تعالی دادگستری در حوزه‌ توسعه‌ حل اختلاف، تحت عنوان پرونده‌های مهم احصاء شده‌اند، به همین علت، تحقق سازش در این نوع از پرونده‌ها از ارزش و امتیاز بالائی برخوردار است.

وی در پایان ضمن تقدیر از سیاست‌گذاری‌های معاونت توسعه‌ی حل اختلاف استان، پیگیری‌های مدیرکل زندان‌های استان و نیز تلاش‌های مداوم و خالصانه‌ اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان مازندران و با بیان آثار و فواید فراوان حل و فصل منازعات و اختلافات در شعب شورا، اظهار امیدواری کرد که این روند، کماکان ادامه یافته و شاهد سیر صعودی میزان صلح و سازش، در استان باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۱/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.