پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صرف ۸۰ میلیارد تومان برای بهینه سازی شبکه های برق

0

به گزارش خبرنگار مهر، رضا غفاری صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در ایام تابستان در مجموع ۲۸۰ ساعت از نظر پیک بار مصرف برق با مشکل مواجه هستیم، افزود: در فصل تابستان مازندران، جزو استان‌های روزپیک مواجه هستند.

وی فرسودگی شبکه‌ها را از جمله مشکلات استان بیان کرد و گفت: سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی شبکه‌ها هزینه کردیم و برنامه ریزی های زیادی در مواقع بحران داریم و اقدامات شایانی تاکنون صورت گرفته است.

غفاری با بیان اینکه در استان هزارمگاوات بار سرمایشی داریم، گفت: وجود مسافران نیز ۱۵۰ مگاوات سبب افزایش بار می‌شود و فعالیت شالیکوبی ها نیز ۱۱۰ مگاوات، بار ایجاد می‌کند.

وی پیش بینی پیک بار در استان را بیش از دو هزار مگاوات بیان کرد و گفت: میزان تاب آوری شبکه‌ها تا هزار و ۸۵۰ مگاوات است و مشترکان با ۱۰ درصد مدیریت مصرف ما را در تأمین برق یاری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اظهار اینکه با افزایش ۲۱۰ مگاوات برق در زمان اوج بار در تابستان مواجه هستیم، یادآور شد: صنایع استان ۷۵ صدم درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند که ۲۱.۵ درصد مصرف برق مربوط به این حوزه است.

غفاری با عنوان اینکه سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان پاداش برای برق مازندران تخصیص داده شد، افزود: مشترکان نیز با رعایت الگوی مصرف، مشغول پاداش می‌شوند.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت ماه شاهد رشد هفت درصدی تعرفه برق بودیم، ادامه داد: برای مصارف خانگی الگوی مصرف وجود دارد و برای فصل تابستان میزان الگوی مصرف ۴۰۰ مگاوات تعیین شده است.

غفاری با اظهار اینکه سال قبل ۵۶ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت کردند، افزود: اگر مشترکان الگوی مصرف را رعایت نکنند با جریمه ۱۶ درصدی نیز مواجه خواهند شد.

کد خبر 4953022
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.