پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور ۶۴۰۰ سند برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار مازندران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از صدور ۶ هزار و ۴۰۰ سند برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از فارس، محمدحسن بهادر امشب در نشست کارگروه اسناد املاک روستایی در اداره کل ثبت اسناد و املاک مازندران اظهار کرد: در ۶ ماهه امسال ۶ هزار و ۴۰۴ سند روستایی و روستایی تبدیلی و ۵۶۴ سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان مازندران صادر شده که نسبت به مشابه پارسال ۴۱ درصد رشد داشته است.

 

وی افزود: ۹۵۸ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۲۴ شهر زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در استان مازندران مشمول طرح قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن قرار گرفته‌اند که با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان املاک واقع در محدوده این روستا‌ها توسط واحدهای ثبتی سند دار می‌شوند.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران تصریح کرد: امسال بیش از پنج هزار و ۸۴۸ پرونده روستایی و ۶۴۲ پرونده شهری در ادارات ثبت اسناد و املاک استان تشکیل که نسبت به سه هزار و ۹۷۰ مورد آن رأی صادر و با احتساب آراء صادره در سال ۹۴ برای شش هزار و ۹۶۸ فقره املاک روستایی و شهری سند مالکیت صادر و تحویل روستائیان شده است.

 

بهادر بیان کرد: از ابتدای شروع برنامه توسعه فرهنگی و اقتصادی جمهوری اسلامی در سال ۸۰ تا پایان سال ۹۴ در کشور سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۶۰۵ سند در اجرای این طرح صادر که سهم استان مازندران با صدور ۲۴۳ هزار و ۶۳۹ سند، هشت درصد در کل کشور بوده است.

 

وی ادامه داد: تا پایان امسال صدور سند کاداستری در راستای این قانون به رقم ۱۴ هزار و ۵۰۰ خواهد رسید و ۵ هزار و ۱۶۰کیلومتر محدوده دهستان‌ها در بانک جامع کاداستر تهیه، تأمین و درج خواهد شد و محدوده زراعی ۲۴ روستا نیز به این بانک اضافه می‌شود.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال ۸۸ به منظور مستند سازی املاک روستائیان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و جایگزین مواد ۱۳۳ و ۱۴۰ برنامه‌های سوم و چهارم توسعه اقتصادی و فرهنگی شده است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.