پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور هشدار نارنجی برای روزهای پایانی هفته در ارتفاعات مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از ورود سامانه بارشی در سطح استان و صدور هشدار جوی سطح نارنجی خبر داد و گفت: این سامانه بارشی ویژه‌ دامنه‌ها و ارتفاعات‌ استان است.

احمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این سامانه بارشی ویژه‌ دامنه‌ها و ارتفاعات‌استان است که از روز پنج‌شنبه ۲۴ خرداد تا شنبه ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳ در استان فعال خواهد بود.

اسدی با اشاره به زمان فعالیت سامانه بارشی و مخاطرات آن گفت: رگبار متناوب باران، رعدوبرق، وزش باد نسبتاً شدید و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ از پیامدهای این سامانه است.

وی افزود: آبگرفتگی‌معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، کاهش دید، صاعقه، لغزندگی‌، ریزش‌سنگ و اختلال‌تردد در جاده‌ها و محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران در توصیه‌ای خاطرنشان کرد: عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع مورد تاکید است.

اسدی درباره پیش بینی هوای سایر نقاط استان بجز ارتفاعات گفت: در روز چهارشنبه ۲۳ خرداد، آسمان استان صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد و در ارتفاعات نیمه غربی استان با احتمال رگبار و رعدوبرق پراکنده خواهد بود.

وی افزود: از روز پنج‌شنبه تا شنبه هفته‌ آینده نیز در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، آسمان نیمه ابری در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر، وزش باد همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده بوده و در دامنه‌ها و ارتفاعات، نیمه ابری بویژه در بعدازظهر و اوایل شب ابری همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: از روز یک‌شنبه ۲۷ خرداد تا سه‌شنبه وضعیت جوی استان، صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و همراه با آسمانی آفتابی و گرم پیش‌بینی می‌شود.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.