پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور نخستین سند حریم دریا در مازندران

0

اولین سند حریم دریا در استان مازندران صبح امروز به مساحت 353 هزار و 168 متر مربع در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان نور صادر و تحویل اداره کل منابع طبیعی و نماینده دولت جمهوری اسلامی شد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، محمد حسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 900 هکتار حریم دریا و اراضی مستحدثه ساحلی در استان مازندران وجود دارد که در اقدامی کم نظیر و برای نخستین بار در استان و به منظور صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلو گیری از پدیده شوم و مذموم زمین خواری، بیش از 35 هکتار از این اراضی مستند سازی شد.

وی با اشاره به جانمایی 7 هزار و 401 هکتار از حریم رودخانه ها در بانک کاداستر خاطرنشان کرد: در 2سال گذشته 324 هزار هکتار قطعه در لایه منابع طبیعی در بانک کاداستر تثبیت گردید و نقشه یک میلیون و 122 هزار و 192 هکتار از منابع طبیعی جانمایی شد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در ادامه مبارزه با زمین‌خواری را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مظاهر مبارزه با فساد اقتصادی و اداری عنوان کرد و گفت: مستند سازی منابع طبیعی شامل جنگل ها و مراتع، حریم سواحل و رودخانه ها علاوه بر جلوگیری از زمین خواری موجب اقدامات حقوقی مناسب در جهت جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز که از مشکلات استان بوده می گردد.

این مسئول تصریح کرد: خسارتهای بی توجهی به طرح کاداستر در استان جبران ناپذیر بوده، به طوری که ضرر ناشی از این قصور کمتر از خسارت ناشی از پدیده قاچاق نیست.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.