پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور مجوز تاسیس شهرک صنعتی غیردولتی در چوب و کاغذ در مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، امید نیک‌نژاد ظهرامروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تولید ۴۰ هزار تن کاغذ در ۱۴۰۱ و تولید ۵۰ هزار تنی در سال ۱۴۰۲ را در برنامه داشتیم که بیش از آن محقق شد، اظهار کرد: کتاب‌های ۱۴ میلیون دانش‌آموز با کاغذ ایرانی تولید شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۸ هزار و ۵۰۰ تن انواع کاغذ در این مجموعه با وجود محدودیت مصرف برق که ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن از تولیدات ما کم کرد و دیگری عمل به بخشنامه منع تحویل چوب در روزهای تولید و توزیع بود، انجام شد،گفت: تا امروز ۲۱هزار تن کاغذ چاپ و تحریر تولید شد.

نیک‌نژاد از عقد قرارداد با آموزش و پرورش برای تامین کتاب درسی دانش آموزان باوجود نیاز ۳۵ هزار تنی کاغذ خبر داد و افزود: طبق این قرارداد تولید ۱۰۰ درصد کتلب درسی بر عهده این کارخانه قرار گرفت که ارزش ریالی این قرارداد هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان است و برای اقتصاد استان و مجموعه بسیار راهگشا خواهد بود.

*اخذ مجوز مجوز تاسیس شهرک صنعتی غیردولتی نوشت‌افزار

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: همچنین با پیگیری‌های انجام شده مجوز تاسیس شهرک صنعتی غیردولتی با اولویت صنایع سلولزی اخذ شد؛ که ۵۰ واحد کوچک صنعتی با تعداد هزار اشتغال ایجاد خواهد شد این شهرک تخصصی نوشت افزار برای کشور ظرفیتی عظیم خواهد بود.

وی با اشاره به فروش اینترنتی کاغذ ایرانی با یک سوم قیمت، بیان کرد: در آذر ماه جاری به‌عنوان سهامی عام به تالار دوم بورس و فرابورس با نماد “چکام” در تالار فرابورس عرضه سهام خواهد داشت که می‌تواند بخشی از مشکلات نقدینگی ما را حل خواهد کرد.

نیک‌نژاد ادامه داد: تا هفته آینده برای اولین بار بخشی از محصولات کاغذ صنعتی یا کاغذ فلوتینگ خودمان را عرضه خواهیم کرد، همچنین بیش از هزار و ۵۰۰ تن کاغذ تا به امروز تحویل ناشران فرهنگ و ارشاد شد و آمادگی در اختیار قرار دادن ۳ هزار و ۵۰۰ تم کاغذ دیگر را به آموزش و پرورش داریم.

*جذب ۶۵ نیروی جدید متخصص در سال جاری

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه در طی ۲۲ ماهه گذشته یک روز حقوق عقب افتاده نداشتیم، بیان کرد: نه تنها تعدیل نیرو نداشتیم بلکه در سال گذشته اقدام به جذب ۶۰ نیروی متخصص کردیم، ۱۵ مهر ماه جاری نیز برگزاری آزمون ثبت نامی چوب و کاغذ با هدف جذب ۶۵ نیروی متخصص جدید را در برنامه داریم.

وی یادآور شد: در راستای حفاظت و صیانت از جنگل که وظیفه ذاتی ماست با توجه به اینکه طرح بهره‌برداری از جنگل از سال ۱۳۹۶ ممنوع اعلام شده است، ۱۵۵ هزار هکتار از اراضی جنگلی مازندران را با ۳۶۰ نیرو و ۶۵ میلیارد تومان اعتبار در حال صیانت و حفاظت داریم.

*کسب مجوز وزارت علوم توسط دانشگاه جامع علمی و کابردی شرکت

نیک‌نژاد همچنین عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی و کابردی شرکت چوب و کاغذ با ۶۵۰ دانشجو در ماه گذشته موفق شد که مجوز وزارت علوم را کسب کند و جذب دانشجویان خارجی را در برنامه دارد، تا مرادوادت بین کشورهایی که زمینه صادرات کاغذ وجود دارد انجام شود.

*برای دریافت مطالبات‌مان از سازمان جنگل‌ها قصد اقدام قضایی نداریم

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از  پرداخت بدهکاری ۸۶ میلیارد تومان مالیاتی که از گذشته وجود داشت و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در بحث صنعت و زیست محیطی خبر داد.

وی تاکید کرد: در چوب و کاغذ مازندران از سال‌های گذشته تاکنون همواره حساسیت‌هایی وجود داشت در مقابل مافیای کاغذ ایستاده‌ایم‌ و نه تنها باج نخواهیم داد بلکه با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری به برنامه تولید ۸۵هزار تن تولید کاغذ چاپ و تحریر در سال که دور از ذهن نیست خواهیم رسید.

نیک نژاد در بخش دوم این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تکلیف بدهی سازمان جنگل‌ها به شرکت چه شد؟ یادآور شد: بحث بدهی ۳۰۳ هزار متر مکعب بدهی سازمان جنگل‌ها به ما همچنان باقیست، طرف مقابل پرداخت معادل ریالی سال ۱۳۹۶ را پذیرفته است که برای ما قابل هضم نیست، در این راستا اقدام قضایی را نمی‌پسندیم چرا که خودمان حافظ جنگل‌ها هستیم بحثمان این است که اجازه بدهند از درختان شکسته‌ای که در جنگل‌های استان وجود دارد استفاده کنیم و چیز دیگری نمی‌خواهیم.

پایان پیام/۸۶۰۴۸/م/س


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.