پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور مجوز ایجاد 63 اسکله تفریحی در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، حسن خیریان‌پور چهارشنبه شب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان ابلاغ ۳۰ اولویت به فرمانداران در راستای جهش تولید و پیگیری جهت نتیجه رسیدن آنان اظهار کرد:
در شهرستان‌های ساحلی اجرای اسکله‌های تفریحی مهم‌ترین اولویت لحاظ می‌شود و تاکنون ۶۳ مجوز جهت احداث اسکله تفریحی در سواحل استان مازندران اهدا شده است.

وی افزود: پنج اسکله در سواحل بابلسر و سه اسکله در شهرستان فریدکنار جانمایی شده است و فرمانداران این دو شهرستان جهت تسریع در اجرای عملیات نسبت به جذب سرمایه‌گذار اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گردشگری را یکی از مهمترین بخش اقتصادی مازندران دانست و گفت: گردشگری با ظرفیت‌های بسیار بالای خود جهت تحقق شعار سال و رفع مشکل بیکاری خواهد شد و با فعالیت اسکله‌های تفریحی تحول اقتصادی در استان رخ خواهد داد.

وی مشغله‌های متفرقه مدیران را مانع تحقق اهداف جهش تولید خطاب کرد و افزود: یکی از اقدامات مهم جهت تحقق جهش تولید، اتمام طرح‌های نیمه‌تمام حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صمت است که باید با تمام توان تمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی را تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

خیران‌پور احیای واحدهای صنعتی راکد و تعطیل شده را را یکی دیگر از اقدامات مهم برای تحقق جهش تولید دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۰ واحد صنعتی در داخل شهرک‌های صنعتی استان احیاء شده است که دو واحد متعلق به شهرستان بابلسر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران ادامه داد: واحدهای تملیکی بانک‌ها شناسایی و احصا شده و برای فرمانداران ارسال شده تا به صورت هفتگی کنترل کنند و خارج کردن واحدهای تملیکی از بانک‌ها باید مد نظر فرمانداران قرار گیرد.

خیریان‌پور گفت: توسعه زراعت چوب یکی از برنامه‌های جهش تولید بوده و یکی از موارد مهم در صیانت از جنگل و تامین مواد کاغذ، توسعه زراعت چوب است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های کاهش نرخ بیکاری جذب سرمایه‌گذار است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

اسماعیل حسن‌زاده فرماندار بابلسر نیز در این جلسه اظهار کرد: ۱۳۳ واحد تولیدی فعال در سطح شهرستان داریم که ۵۵ خارج از شهرک و ۷۸ مورد در داخل شهرک صنعتی است.

فرماندار بابلسر گفت: ۱۴ واحد تولیدی بابلسر راکد هستند که ۴ مورد در شهرک صنعتی شورک و ۷ مورد در میرود و ۳ مورد خارج از شهرک صنعتی است.

حسن‌زاده تصریح کرد: در بحث تسهیلات رونق تولید تا امروز ۷ طرح با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان بررسی، تایید و ارسال شد.

فرماندار بابلسر خاطرنشان کرد: در بحث تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا هزار و 65 پرونده ثبت‌نام کردند که ۶۱۰ پرونده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.