پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صدور مجوز اولین شهرک صنفی غیردولتی برنج در مازندران

0

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندارن گفت: در دیگر مناطق استان، مجوز اولین شهرک صنفی غیردولتی برنج در استان صادر شده است و طبق برنامه شهرک تخصصی مبلمان نیز در بابلسر ایجاد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، مصطفی موسوی در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود ۴۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان گفت:یکی از مشکلات اساسی ما در استان در بحث تملک بانک ها و جانشینی است و در این راستا کارگروهی با حضور استاندار  تشکیل شد تا در موضوع تملک و جانشینی بانک ها تصمیم گیری شود.

وی با بیان این که به دلیل اقلیم و جغرافیای استان، متوسط شهرک های صنعتی استان زیر ۵۰ هکتار بوده و امکان استقرار یک یا چند واحد بزرگ صنعتی در شهرک های صنعتی دشوار است تصریح کرد: لاش کردیم شهرکهای مزیت دار را توسعه دهیم و بر میزان عرصه های صنعتی بیفزاییم و در این راستا هزار هکتار از اراضی صنعتی در شهرکهای صنعتی افزایش یافته است.

موسوی افزود: در دیگر مناطق استان، مجوز اولین شهرک صنفی غیردولتی برنج در استان صادر شده است و طبق برنامه شهرک تخصصی مبلمان نیز در بابلسر ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندارن ادامه داد: در بهشهر نیز شهرک تخصصی آهن آلات ایجاد شده است زیرا یکی از مهم ترین رسالت ها، ایجاد زیرساخت ها است.

محمد محمدپورعمران،  رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان مازندران در نشست با خبرنگاران با بیان این که ۲۸.۵ درصد اشتغال استان سال جاری در بخش صنعت و معدن است گفت: مجموعه فعالیت هایی که دستگاه های متولی می توانند انجام دهند، در توسعه و رونق این بخش مهم است.

وی با تاکید بر این که تمام قوانین باید به نفع تولید و صنعت خم شود یادآور شد: فعالیت بخش دولتی باید به توسعه زیرساخت ها و حمایت از بخش خصوصی در حوزه صنعت معطوف باشد.

 رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان مازندران از دو هزار و ۸۰۰ مصوبه در کارگروه های تسهیل استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: ۶۰ درصد این مصوبات تاکنون اجرایی شده و بقیه نیز در دست اجرا است.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور،جامعه بین المللی و نقض برجام از سوی آمریکا یادآور شد: این اقدام سبب شده تا ایران در فضای افکار عمومی سربلند و عزتمند باشد زیرا بدعهدی از سوی دیگر کشورها بوده است.

محمدپورعمران با اشاره به تولیدات برنج داخلی و وضعیت کم آبی خاطر نشان کرد:با توجه به این که در بحث برنج خودکفا نیستیم اقدام به واردات می کنیم اما در بحث تولید داخلی برنج با برند سازی می‌توان برنج مازندران را با قیمت هر کیلو ۲۰ هزار تومان به برنجی برند تبدیل کرد، در این راستا برنج فریدونکنار جز اولویت های برند سازی برنج استان است.

رئیس سازمان صنعت معدن تجارت استان مازندران با اشاره به این که در بحث بازرسین اتاق های اصناف باید به طور جدی تری عمل کنیم افزود:باید به سیاست های سخت و کنترل شده برگردیم تا در قالب سهام بورس، نقدینگی را افزایش دهیم تا نقدینگی مهار شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.