پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صادرات 350 هزارتنی محصولات کشاورزی مازندران/ اعطای تسهیلات 50 میلیاردی به صادرکنندگان

0


ابراهیم قربان‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه با توجه به تولیدات متنوع محصولات کشاورزی در استان اظهار کرد: مازندران توانسته در برخی از تولیدات رتبه نخست را به خود اختصاص دهد و ظرفیت خوبی برای صادرات دارد.

وی با بیان اینکه امسال برآورد تولید مرکبات در مازندران ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که ۳۵۰ هزار تن آن قابلیت صادرات دارد، گفت: سالانه محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای اروپایی، اوراسیا و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مسایل مربوط به حمل و نقل محصول و کانتینرهای یخچال‌دار از جمله مواردی است که صادرات محصولات کشاورزی را با مشکل روبه رو می‌کند، ادامه داد: سال گذشته ۱۸۰ هزار تن مرکبات به کشورهای خارجی صادر شد که ۱۶۰ هزار تن آن از تولیدات مازندران بوده است.

این مسؤول توسعه بازرگانی کشاورزی مازندران افزود: با توجه به راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان جویبار سبب شد صادرات رونق بیشتری پیدا کند به گونه‌ای که در ۱۰ ماهه امسال ۲۳۷ تن مرکبات از این پایانه صادر شد در حالی که مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۶۰ تن صادرات مرکبات داشتیم.

قربان‌نژاد با بیان اینکه ۹ ماهه امسال از گمرکات کل کشور ۱۶۰ هزار و ۹۳۸ تن صادرات انجام شد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به استان مازندران است، گفت: پیش‌بینی ما بر این است تا پایان سال به ۳۵۰ هزار تن صادرات محصولات کشاورزی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: امسال ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار صادرکنندگان محصولات کشاورزی قرار گرفت.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۲۴۸ تن کیوی از گمرکات مازندران صادر شد، افزود: سال گذشته ۹۲ هزار و ۱۰۰ تن کیوی از استان مازندران صادر کردیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید بخش کشاورزی از سوی میادین میوه و تره‌بار، غرفه‌هایی را در سایر استان‌ها پیش بینی کردیم تا پس از شناسایی و معرفی افراد به استان مقصد در غرفه‌ها عرضه گسترده کالا داشته باشند.

وی ادامه داد: ۱۰ ماهه سال قبل ۱۰ هزار تن برنج صادر شد که ۱۵۸ تن از گمرکات مازندران بوده است که ارزش این میزان صادرات ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بوده است.

قربان‌نژاد اظهار کرد: ۹ ماهه امسال ۹ هزار و ۵۰۰ شاخه، گلدان و اصله گل به کشورهای اوراسیا و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد که ۵۴۳ شاخه، گلدان و اصله از گمرکات مازندران با ارزش ۲۰ میلیون دلار بوده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: ۱۰ ماهه امسال ۱۰۹ هزار تن صادرات فرآورده‌های لبنی با ارزش ۷۱ میلیون و ۳۹۰ هزار دلار داشتیم.

این مسؤول اضافه کرد: ۱۰ ماهه امسال یک‌هزار و ۶۴۴ تن با ارزش یک میلیون و ۹۸۳ هزار دلار از گمرکات استان مازندران صادرات فرآورده‌های گوشتی داشتیم که روند صادرات تا پایان سال ادامه دارد.

 /۸۶۰۳۵/ج




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.