پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صادرات ۴۵۸ میلیون دلاری تعاونی‌ها در مازندران

0

ایسنا/مازندران مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از صادرات ۴۵۸ میلیون دلاری تعاونی ها طی ۴۰ سال گذشته در این استان خبر داد.

کامران اصغری صبح امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت دهه مبارک فجر با تاکید بر بیان ضرورت تبیین دستاوردها و ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی برای نسل امروز اظهار کرد: جامعه کار و تولید در صحنه های مختلف انقلاب همگام با سایر اقشار نشان داده‌اند که تحت هیچ شرایطی حاضر به کوتاه آمدن از آرمان‌های انقلاب نیستند.

وی تصریح کرد: همواره جامعه کارگری در تمامی عرصه‌ها با همه فشارهای اقتصادی و مشکلات، وفاداری خود را به آرمان‌های  نظام و انقلاب ومیهن به اثبات رسانده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: کارگران و کارفرمایان از جمله قشرهای اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی بودند و این قشر تاکنون در برگزاری جشن‌های دهه مبارک فجر نیز حضور خودجوش و پررنگی داشته‌اند.

اصغری در تشریح عملکرد ۴۱ ساله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در حوزه تعاون از تشکیل حدود ۱۴ هزار تعاونی در استان خبر داد و گفت: با تشکیل این تعاونی‌ها ۱۶۱ هزار و ۲۴۰ و ۱۴۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی میزان اعطاء  تسهیلات به شرکت‌های تعاونی را هزار و … میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: طی این مدت توسط این تعاونی ها ۴۵۸ میلیون دلار صادرات صورت گرفت.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برگزاری ۱۴ جشنواره تعاونی‌های برتر، برگزاری ۴۵۸ نمایشگاه داخلی و ۱۲۰ نمایشگاه خارجی و کمک به اجرای پروژه‌های مسکن توسط تعاونی‌های مسکن مهر و تحویل حدود ۶ هزار و۸۰۰  واحد مسکونی را از دیگر اقدامات مهم و اساسی در حوزه تعاون در استان دانست.

بررسی ۸۵ هزار پرونده درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت

اصغری در بیان عملکرد حوزه روابط کار از تشکیل ۷۰۰ تشکل‌های کارگری  وکارفرمایی در استان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۸۵ هزار پرونده درخواست بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان آور با هدف توجه به سلامت قشر زحمتکش کارگران بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶۰ هزار نفر ساعت آموزش ایمنی به کارگران، کارفرمایان و مهندسین با هدف افزایش میزان آگاهی ایمنی و کاهش حوادث ناشی از کار داده شده است، تصریح کرد: با هدف کاهش حوادث ناشی از کار، طرح های خود بازرسی درون کارگاهی و  استقرار مسئولین ایمنی در کارگاهها  و صدور ۳۵۰ گواهینامه انجام شده است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کاهش سالانه حوادث و فوتی ناشی از کار در استان مازندران خبر داد.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.