پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صادرات ۱۱۳ میلیون دلاری انواع کالا از گمرکات مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، ناظر گمرکات مازندران از صادرات بیش از ۱۱۳ میلیون دلار انواع کالا طی چهار ماهه نخست سال جاری از گمرکات استان خبر داد.

امیر جمشیدی، در جمع خبرنگاران با بیان افزایش صادرات انواع کالا گفت: طی چهار ماهه نخست امسال ۶۶۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۱۳ میلیون و ۴۷۸ هزار دلار از گمزکات مازندران صادر شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۱۲۰ قلم کالا از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل اظهار داشت: فرآورده‌های لبنی با ارزش ۳۷ میلیون دلار ، سیمان با ارزش ۱۶ میلیون دلار، مواد پلاستیکی با ۱۳ میلیون دلار، فلزات معمولی و مصنوعات آن با ۱۲ میلیون دلار و مصنوعات و محصولات از مواد معدنی با ارزش ۴ میلیون دلار پنج قلم عمده  کالاهای صادراتی گمرکات مازندران هستند که سهم ارزشی ۷۲ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته‌اند.

 وی با بیان اینکه میزان صادرات چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۳ درصد  واز نظر ارزشی ۱۸ درصد رشد را نشان می‌دهد، مهمترین مقاصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به لحاظ ارزشی را اینگونه معرفی کرد: عراق با واردات ۳۶ هزار تن به ارزش ۴۴ میلیون و ۱۶۶ هزار دلار اولین مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران، روسیه با ۴۹۳ هزار تن به ارزش ۳۳ میلیون و ۳۹۱ هزار دلار، ترکمنستان ۳۵ هزار تن به ارزش ۸ میلیون و ۵۳۴ هزار دلار ، قزاقستان ۶۹ هزار تن به ارزش ۶ میلیون دلار و ترکیه به ارزش ۳۰۰۰ تن به ارزش ۳ میلیون دلار پنج  کشوری بودند که در مجموع بیش از ۶۳۶ هزار تن کالا به ارزش ۹۵ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، بر مبنای این آمارها صادرات به کشورهای فوق ۹۶ درصد از وزن و ۸۴ درصد از ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.