پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صادرات به کشورهای منطقه اولویت دیپلماسی اقتصادی است/ فعالیت ۲۵ رایزن بازرگانی در منطقه

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی صفری صبح امروز در نشست با فعالان اقتصادی استان مازندران اظهار کرد: ایجاد سوآپ نفت با قزاقستان در مازندران با پیگیری جدی دیپلمات وزارت امور خارجه بوده که بزودی سوآپ نفت با روسیه هم انجام خواهد شد.

وی افزود: برای صادرات مرکبات، زعفران، عسل و لبنیات هم با چین مذاکرات انجام شده که به صورت مستمر صادرات انجام می‌شود.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه باید هرچه زودتر در مازندران ساماندهی صادرات به چین صورت بگیرد، ادامه داد: اولویت کار معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صادرات به کشورهای منطقه، روسیه و چین است.

صفری خاطرنشان کرد: یک خبر خوبی که برای تجار مازندرانی در حال حاضر می‌تواند باشد، صادرات مصالح ساختمانی است که تا ۵ میلیارد دلار به روسیه می‌توانیم صادرات مصالح ساختمانی داشته باشیم.

وی بیان کرد: معادن مازندران ظرفیت بزرگی است که سرمایه‌گذاران داخلی می‌توانند به جای رفتن به کشورهای همسایه برای فعالیت و سرمایه‌گذاری در این استان انجام دهند.

معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه آمادگی دارد اگر تجار مازندرانی قصد صادرات به کشورهای همسایه و غیره دارند می‌توانند به کمک ما حساب کنند و با معرفی پارت‌نرهای که ما معرفی می‌کنم به صادرات آنها کمک شود.

صفری عنوان با بیان اینکه روسیه، ازبکستان و قزاقستان کشورهای مهمی برای صادرات محصولات مازندران به آن کشورها هستند، افزود: در حال حاضر ۲۵ رایزن بازرگانی در کشورهای دیگر آماده فعالیت هستند که وزارتخانه بزودی معرفی می‌کند.

وی با بیان اینکه ما قدرتی داریم که مشکلات تجار را برای صادرات به منطقه حل خواهیم کرد، گفت: بابت برجام هم دولت سخت در حال مشکل است ولی می‌خواهیم برجام منصفانه باشد.

 /۸۶۰۰۶/غ/ی


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.