پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شوق دیدار معبود/ قطره‌هایی که به دریا می‌پیوندند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سفر به سرزمین وحی، آرزوی همه ما مسلمانان است و کم نیستند افرادی که سال‌ها با در دست داشتن فیش‌های حج تمتع، چشم انتظار این روز بزرگ هستند تا برای زیارت خانه‌ خدا به این سفر معنوی اعزام شوند.

آقای نصیری و همسرشان خانم انسیه فرجی نیز جز حجاجی هستند که پس از ۱۶ سال انتظار قرعه حج به نام‌شان افتاده و امسال با شوقی وصف‌ناپذیر راهی این سفر معنوی می‌شوند.

البته به‌دلیل اینکه امسال قرار بود حجاجی که تا تاریخ خرداد سال ۸۶ ثبت‌نام کردند به این سفر اعزام شوند ولی این دو زائر ثبت‌نام‌شان مربوط به تیر ماه سال ۸۶ بود و به آنان اعلام شد که امسال در لیست اعزام نیستید ولی قرعه به نام‌شان افتاد و دوباره به آنان اعلام شد که امسال عازم هستید که در ارتباط با وصف حال‌شان با آنان به گفت‌وگو نشستیم.

آقای نصیری در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: از تیر ماه سال ۸۶ در نوبت زیارت حج تمتع هستیم ولی به ما اعلام شد زائرانی که تا خرداد ۸۶  ثبت‌نام کردند، در لیست اعزام هستند خیلی ناامید شدیم پیگیری هم کردیم ولی گفتند دستورالعمل است و کاری نمی‌توان کرد.

وقتی به منزل رفتم و جریان را برای همسرم بازگو کردم خیلی ناراحت شد ولی گفت به خداوند توکل کنیم.

این فرهنگی بازنشسته اضافه می‌کند: یک ماهی گذشت و ناامید شدم کم کم فکر این سفر را از ذهنم دور می‌کردم که با ما تماس گرفتند که کار شما حل شد، لطف خدا شامل حال‌مان شد و بی‌بی دوعالم حضرت فاطمه به ندای عقده دل‌مان لبیک گفت.

انشاءالله هفته بعد همین روزها بقیع هستیم و اکنون نمی‌دانیم روزها و شب‌های‌مان چگونه سپری می‌شود، تنها در فکر سفر هستیم، این روزها در گوش‌مان ندای لبیک پیچیده و ورد زبان‌مان زمزمه‌های سرزمین وحی است و با خودمان تکرار و تکرار می‌کنیم…

 قبلا خودمان را برای سفر آماده کرده بودیم و کوله‌بارمان را بستیم و اکنون تنها چشم‌انتظار هستیم که زودتر راهی شویم.

خانم انسیه فرجی همسر آقای نصیری می‌گوید: من و خواهرم دوقلو هستیم و همه کارهای‌مان با همدیگر است و همیشه در کنار هم هستیم آن روز که اسم خواهرم افتاد و به ما گفتند شما نمی‌توانید راهی شوید خیلی دلم شکست.

با خودم گفتم چرا بین من و خواهرم جدایی افتاد؛ چون همه کارهای‌مان با هم بود ولی توکل کردم و گفتم خدایا خودت کارم را ردیف کن.

آن روزی که تماس گرفتند که مشکل‌تان حل شد و امسال اعزام می‌شوید سر کلاس درس بودم، نمی‌توانم حس و حالم را توصیف کنم، از خوشحالی زیاد گریه کردم.

پس از ۱۶ سال انتظار خیلی حس و حال شیرینی است که من و خواهرم با هم به این سفر مشرف می‌شویم.

البته همان زمانی که ثبت‌نام کردیم به ما اعلام کردند که ۱۰ سالی طول می‌کشد تا راهی سفر شویم ولی حوادث منا و کرونا موجب طولانی شدن این زمان شد.

این روزها همه فکر و ذکرم این است که عازم هستیم و دعا می‌کنیم پس از تعجیل در ظهور آقا امام زمان (عج)، شفای بیماران و عاقبت بخیری همه حاجب شویم و حاجی واقعی باقی بمانیم.

سیدعباس اسماعیلی مدیر حج و زیارت مازندران، اظهار کرد: نخستین گروه حجاج مازندرانی ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۶ تیر سال ۱۴۰۱ از فرودگاه دشت‌ناز ساری به مقصد جده عربستان اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اعزام زائران مازندران به مدت سه روز انجام می‌شود، افزود: امسال یک‌هزار و ۴۶۰ حجاج مازندرانی به همراه عوامل حج مجموعا یک‌هزار و ۵۲۰ نفر در قالب ۱۱ کاروان به سفر معنوی حج تمتع اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت مازندران بر توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید و خاطرنشان کرد: تمامی موارد  پروتکل‌های بهداشتی، واکسیناسیون و معاینات پزشکی حجاج انجام شده و هیچ مشکلی برای اعزام نیست.

این مسؤول گفت: توجه به پروتکل‌های بهداشتی به‌عنوان توصیه اکید مورد توجه قرار گرفته است.

 /۸۶۰۳۴/ح/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.