پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهید چمران دانشمند به تمام معنا و یک رزمنده واقعی بود

0

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، همایش استانی بزرگداشت شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید با عنوان نهضت استادی بسیج در جهاد تبیین با سخنرانی امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد.

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان ویژگی‌های شهید چمران افزود: ایشان خداجو، بسیار با استعداد، خوش ذوق، لطیف، دانشمند یکی از دو نفر برتر دانشگاه ایالت متحده، اهل مناجات، با انصاف، شجاع، سرسخت، یک فرد برجسته و عکاس بسیار قابلی بود.

وی گفت: شهید چمران دانشمند به تمام معنا و یک رزمنده واقعی بود، پروژه‌هایی را شهید چمران در بحث نظامی در همان سال ۶۰ داشتند، بحث ساخت زیردریایی بود نخستین کسی که زیردریایی را در کشور ما مطرح کرد دکتر چمران بود که زیردریایی را برای عبور از اروند ساخته بود که این امر موجب شروع ساخت زیردریایی‌های پیشرفته در کشور شد و امروز ما در بحث زیردریایی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتیم.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: ما افتخار داشتیم در اوایل سال ۵۹ چند روزی در غرب کشور (کردستان و پاوه) در خدمت دکتر چمران باشیم و از نزدیک دکتر چمران را درک کنم، تازه فهمیدیم که ایشان از چه خلاقیتی و ابتکاری در بحث عملیات ویژه، چریکی و نامنظم برخوردار هستند. هر حرکت، هر تصمیم هر اقدام‌شان برای ما آموزنده بود چرا که بسیار مسلط به موضوع، دانشمند به تمام معنا و یک رزمنده واقعی بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز تهدیدات با گذشته متفاوت است، عنوان کرد: قطعا با پیشرفت فناوری در جهان، نوع تهدیدات متفاوت است ما نمی‌توانیم بر مبنای تهدیدات گذشته، امروز خودمان را آماده کنیم می‌توانیم از تجربیات گذشته استفاده کنیم ولی امروز باید با دانش روز، تهدید را بشناسیم، امروز باید با نگاه به آینده و آینده‌پژوهی، تهدیدات را بشناسیم و مطابق با آن خودمان را آماده کنیم و اگر به این صورت نباشد اطمینان پیدا کنید که غافل‌گیر می‌شویم.

وی با هشدار به اینکه جنگ‌ها در آینده یک بعدی نیست و ترکیبی صورت می‌گیرد نمونه‌اش همین جنگ اکراین و روسیه است، افزود: ما جنگ‌ها را به جنگ سخت، نیمه‌سخت و نرم تقسیم می‌کنیم جنگ سخت اعمال قدرت نظامی هست که در آن تهدید اشغال سرزمین صورت می‌گیرد، ادوات نظامی استفاده می‌شود، رفتار خشونت‌آمیز و تجزیه الحاق سرزمین صورت می‌گیرد.

سیاری خاطر نشان کرد: جنگ نیمه‌سخت، اعمال قدرت از طریق نفوذ سیاسی، امنیتی و هدفش هم اشغال نهادهای حکومتی است از کودتا، شورش، اعتراض گرفته تا انقلاب مخملی، جرایم سازمان یافته و انقلاب‌های رنگی را شامل می‌شود.

این مقام نظامی ادامه داد: در جنگ نرم هدف تسلط بر ذهن است هدف تغییر باورها و اعتقادات و فرهنگ است و حرکت در مسیری است که دشمن می‌خواهد.

امیر سیاری در پایان افزود: جنگ نرم هدفش این است که بر ذهن تسلط پیدا کند باورها و اعتقادات را تغییر می‌دهد و بعد نوع فکر را عوض می‌کند و در انتها شما را تغییر می‌دهد.

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.