پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهید شیرودی بی‌تردید یک اسوه و نمونه است/دولت خود را مکلف می‌داند تا خواسته‌های مردم را محقق کند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، احمد وحیدی عصر امروز در یادواره شهید خلبان علی‌اکبر قربان شیرودی در تنکابن با بیان اینکه آنچه که در این عالم مهم است القاب و اشخاص نیست بلکه شخصیت است، اظهار کرد: شخصیتی است که یک جوان را الگو، جادوانه می‌کند و برای همیشه در خاطره یک ملت زنده نگه می دارد.

وی افزود: تاریخ ملت‌ها آنگاه که با وجود شخصیت‌های انسانی و الهی ساخته می‌شود تاریخی مملو از عشق، محبت، عقلانیت و فرهنگ است.

 

وزیر کشور افزود: یک تاریخی در حال نوشتن و رقم خوردن است که توسط امثال شهید شیرودی‌هایی رقم خورده است؛ تاریخی که از کربلا نوشته تا به مهدویت ختم می‌شود و در این مسیر تاریخ‌ها ساخت می‌شود  این حق علیه جبهه باطل است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهید شیرودی یک فرد نبود، اظهار کرد:  قطره وقتی به دریا می‌رسد دریاست و شهدای ما ادامه دهنده جریان کربلایی هستند که خود جریان‌ساز شدند.

وزیر کشور با اعلام اینکه شهدای ما دل به دریا بستند و دریایی شدند، عنوان کرد: کسانی که اولیا آنها خداست این‌ها دائما یک جریان نورانیت را دنبال می‌کنند و جریانی که شهید درست می‌کند و نوری که پرتو افکن می‌شود از بین نمی‌رود.

وزیر افزود: جریان شهادت بزرگترین قوام دهنده جریان حق در طول تاریخ است و بقای اسلام در خون سیدشهداست و همچنین جریان شهادت برپا دارنده جریان حق انقلاب اسلامی است.

وحیدی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر دوش شهدای ما حرکت و در بستر خون پاک آنها به جلو می‌رود هرگز از بین نخواهد رفت، گفت: مردان خدا قبل از شهادت بهشت به آنها شناسانده شده بود.

وی در ادامه به وصیت‌نامه شهید شیرودی اشاره کرد و گفت: این مقام عرفان یک شهید بزرگوار است که وقتی از عملیاتی بر می‌گردد علاوه بر پیروزی و موفقیت از اینکه اخلاصم به آن مقدار نرسیده است که خداوند مرا بپذیرد.

 

وی با اشاره به مقام الگو بودن در سن بیست و چند سالگی شهید شیرودی اشاره کرد و افزود: در کردستان آنگاه که ضدانقلاب مزدور خارجی در ارکان جمهوری اسلامی خللی ایجاد کردند تیر هوانیروزهای ما در جبهه اول قدرتمندانه حاضر و در صف اول می‌جنگیدند.

 وحیدی با بیان اینکه تاریخ ملت ایران مملو از عقلانیت و فرهنگ است، اظهار کرد: امروز با دو غول تاریخی مواجه هستیم و شاهد تقابل جبهه حق و باطل هستیم.

وی وضعیت اسفبار امروز افغانستان را محصول اقدامات و جنایت‌های آمریکا برشمرد و گفت: امروز مردم فلسطین در حال افتخارآفرینی و حماسه‌آفرینی برابر  دو ابرقدرت هستند اما شاهد هستیم، دولت‌ به اصطلاح اسلامی که با وقاحت با رژیم مسلمان‌کش به عادی سازی روابط می‌پردازند.

وحیدی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها اضافه کرد: امروز هیچ نقطه‌ای دنیا از ظلم و وحشی‌گری این افراد بی‌نصیب نمانده است و بخشی از مهاجران افغانستان از زندگی فاجعه‌باری است که آمریکا درست کرده است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه مردم فلسطین امروز حماسه سازی می‌کنند، افزود: روز به روز بر ذلت و خواری صهیونیست‌ها افزوده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات موجود در کشور اضافه کرد: دولت خود را مکلف می‌داند تا خواسته‌های مردم را محقق کند با  وجود مشکلات مردم یک لحظه در دفاع از نظام اسلامی و انقلاب تردید به خود راه نداده‌اند و همه قوا در کنار و خدمت مردم هستند.

وزیر کشور ادامه داد: جریان پیچیده نفاق در سراسر عالم ذلیل است و آنهایی که دم از انسانیت می‌زنند و انسان را قربانی هوی و هوس می‌کنند، دم از حقوق بشر و اخلاق می‌زنند و در اوج بی‌اخلاقی، خود را اخلاق مدار می‌دانند، نوعی نفاق است.

شهید شیرودی و شهید کشوری در سه روز اول جنگ معجزه کردند

همچنین  امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز نیز در یادواره سرلشکر خلبان شهید شیرودی و ۴۱ شهید والامقام شیرود با اشاره به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در منطقه و نظام جهانی به برکت خون شهیدان اظهار کرد: اقتدار جمهوری اسلامی در نظام جهانی بی‌نظیر و بی پ‌بدیل است.

وی با اشاره به باخاک یکسان شدن عین الاسد پس از شهادت سردار سلیمانی گفت: امروز دکترین نظام جمهوری اسلامی اقتدارآفرین است و دشمن همواره از نام شهید شیرودی هراس و واهمه داشت و لرزه براندامشان می‌افتاد.

وی ادامه داد: اگر امروز جمهوری اسلامی در سیستم دکترین جهانی نباشد آن دکترین برهم می‌خورد و محور مقاومت برپایه نظام اسلامی شکل گرفته و شهدای ما ذوب در ولایت هستند.

 قربانی برپایی یادواره شهدا را از مؤلفه‌های مهم جهاد تبیین است، افزود: هوانیروز ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی در هشت سال دوران دفاع مقدس انجام داد که یک معجزه محسوب می‌شود.

وی ولایت پذیری را ویژگی برجسته شهید شیرودی بیان کرد و گفت: شهید شیرودی و شهید کشوری در سه روز اول جنگ معجزه کردند و روزانه ۱۰۰ تانک از دشمن را منهدم می‌کردند و صدام متوجه شد که دستش به تهران نمی‌رسد.

فرمانده هوانیروز با اظهار اینکه همه ما سربازان ولایت هستیم و باید گوش به فرمان مقام معظم رهبری باشیم بر لزوم تداوم راه شهیدان تاکید کرد.

در این همایش از کتاب و تندیس شهید شیرودی با حضور وزیر کشور رونمایی شد.

 /۸۶۰۶۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.