پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهردار ساری با حضور مدیران استانی تحلیف و معرفی شد/ کلید عمارت در دستان قبادی!

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، چهل‌ودومین شهردار ساری سرانجام امروز با حضور رضا علیخانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، نوبخت فرماندار ساری، اعضای شورای شهر و مدیرکل دفتر شهری و امور شوراها استانداری مازندران  تحلیف و  معارفه شده است.

علی بابایی‌کارنامی رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه وفاق و همدلی زمینه توسعه مرکز استان است،گفت: ساری در حال رشد است اما مطلق نیست؛ تحقق این مهم تلاش بیشتر و مضاعف‌تر را می‌طلبد.

وی افزود: مرکز استان عقب افتادگی‌هایی داشت و دارد، اعضای شورای شهر با وجود  انتقاداتی که از  بیرون وجود دارد تلاش‌های آنها قابل تحسین است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران بیان کرد: برای ارتقای مرکز استان  سند توسعه اقتصادی شهر توسط پارلمان شهری مرکز استان باید تدوین شود و ما هم  کمک خواهیم کرد.

بابایی‌کارنامی با اعلام اینکه تورم بالای ۵۸ درصد را قبول نداریم، اظهار کرد: باید این موضوع بررسی شود و تحول‌گرایی، هوشمندساری و استفاده از نخبگان در دستور کار شهردار ساری باید قرار گیرد و در آستانه هفته کارگر مکلف هستیم به قشر کارگر این شهر کمک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با خدمت صادقانه شهر ساری تبدیل به مرکز آرامش می‌شود، خاطرنشان کرد: در انتخاب شهردار ساری دخالت نکردیم ما در خدمت شهرداری ها هستیم در اختیار شهرداران نیستیم. 

رئیس مجمع نمایندگان استان مازندران یادآور شد: ساری مرکز استان است و باید طولانی شدن پروژه‌ها در شأن مرکز استان نیست؛ چرا که ظرفیت‌های خدادادی زیادی داریم و فقط نیاز به برنامه‌ریزی داریم.

پرویز شعبانی رئیس شورای شهر ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ۹ اردیبهشت روز شوراها، صحن علنی شورای شهر ساری محل مشورت و تضارب آرا است،گفت: شورای دوره ششم با وفاق و همدلی به این میثاق عمل می‌کند و بنا ما این است که این مسیر را ادامه دهیم و نهاد مدیریت شهری ماهیت خدمت‌رسانی دارد.

وی افزود: آموزه‌های دینی ما برای خدمت به مردم ارزش زیادی قائل شده است؛  چرا که مردم ساری شایسته بهترین خدمت ها هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری بیان کرد: به آقای قبادی انتخاب شان به عنوان شهردار مرکز استان را تبریک عرض می‌کنیم و به نوعی  فرصت ارزشمندی را برای عمران و آبادی شهر خدمت به شهروندان را پیدا کرده است.

شعبانی با بیان اینکه شهردار ساری باید با توجه به بندهای حکم و منویات رهبری در بیانه گام دوم با انتخاب مدیران کارآمد و تعامل سازنده با اعضای شورا ماموریت‌های خود را دنبال کند، اظهار کرد:  مادامی که در این مسیر حرکت کند از شهردار ساری بعنوان بازوی اجرایی خود حمایت خواهیم کرد و این رویکرد با وظیفه شورا منافاتی ندارد.

شهرام ایرجی عضو شورای شهر ساری نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: ساری به عنوان مرکز استان خدمات استانی می‌دهد، اما وضعیت کنونی ساری در شان مرکز استان نیست.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم مدیران استانی در کمیسیون ماده ۵ و ماده ۱۰۰ شهرداری ساری را ویژه ببینند، گفت: تکمیل پروژه نیروگاه زباله سوز ساری یکی از اولویت‌های مهم شورای دوره ششم است که تاکید داریم تا پایان سال این پروژه مهم و بخشی از پروژه پل تا پل افتتاح شود تا منجر به رضایت‌مندی مردم شود.

هیچ کس اجازه مداخله در امور شورا و شهرداری ندارد

محمدعلی نوبخت فرماندار ساری نیز در این جلسه با تبریک ۹ اردیبهشت‌ماه روز گرامیداشت شوراها اظهار کرد : شوراها  نماد مردم سالاری دینی و نماینده توده مردم هستند که در تصمیم‌سازی‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

وی افزود: نظم اجتماعی در پرتو محبت و آرمان عدل اتفاق می‌افتد که در ذات شوراهای چه شهری و چه روستایی قرار دارد.

فرماندار ساری خاطرنشان کرد: ما برای پیشرفت و توسعه ساری باید همدل و همگام باشیم و اگر بنا به پیشرفت است این یک شرط است و باید بر مبنای کرامت شهر در مسیر گفتمان عمران حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: مدیریت شهری و شهرداری در دنیای امروز بسیار مهم است و تخریب و تقابل، نقطه‌ای نیست که ما را به پیشرفت برساند.

نوبخت عنوان کرد: در سال گذشته ۵۰۰ پروژه در ساری افتتاح شد که اتفاقی مبارک بود و باید بپذیریم دوران پشت میز نشینی دیگر گذشته است و باید در میدان بود.

وی بیان کرد: با قربانی کردن منافع شهری به منافع خودمان، با معامله گری و نیز توهین و تخریب، پیشرفت حاصل نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری بیان کرد: نگاه ما به مسکن در دولت سیزدهم کلنگ زنی برای جمع کردن نگاه‌ها نیست نباید مردم را با چالش مواجه کرد، باید پروژه‌ها با تعقل و تدبر پیش رود؛ نشود که همچون مسکن مهر همچنان با چالش مواجه باشیم و مردم سال‌ها با دردسر مواجه باشند.

وی با اشاره به وجود ۴۰۰ پروژه نیمه تمام در ساری، گفت: در سال گذشته ۵۰ پروژه به منصه ظهور نشست و نسبت به افتتاح سایر پروژه‌ها نیز ناامید نیستیم.

نوبخت عنوان کرد: ساری به قله پیشرفت خواهد رسید به شرط اینکه صبور باشیم عزم داشته باشیم و گفتمان امید را بسط دهیم و در این مسیر نباید با احدی تعارف داشته باشیم.

وی متذکر شد: هیچ کس اجازه مداخله در امور شورا و شهرداری ندارد و اجازه مداخله، جریان سازی و بهره‌برداری سیاسی را به کسی نمی‌دهیم.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.