پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شهدای خان‌طومان؛ مدال‌آوران غیرت و مردانگی

0

خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس فرهنگی| ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۹۵ با شهادت ۱۳ دلاور مرد سپاه ظفرمند کربلای مازندران در خانطومان سوریه نام و یاد مجاهدان دیار علویان در دفاع از حریم ال الله در تاریخ به شایستگی به ثبت رسید. 

خان‌طومان اگر چه یک منطقه در جغرافیای سوریه است اما میعادگاه عشاق حرم اهل بیت (ع) و قافله سالار کربلاست که سرزمینش بوی وصل و عطر آکنده از معنویت فدائیان عاشورا می‌دهد.

کاروان ظفرمند و پیشتاز سپاه کربلای مازندران در خان‌طومان با فداکاری و از خود گذشتگی بی‌بدیل عزم و اراده پرچمداران سرخ فرزندان امام المسلمین را در راه دفاع از کیان اسلام و حرم پیام رسان عاشورا به تصویر کشید.

پاسداران رشید دیار علویان، خان‌طومان سوریه را به مکانی برای اثبات دفاع جانانه دلاورمردان جبهه حق در برابر جنود شیطانی داعش بدل کرده و با تاسی به مالک اشتر علی زمان و سردار محبوب و قهرمان ایران زمین حاج قاسم سلیمانی بساط رسمی‌ترین تشکل رزمی تکفیری و ساخته غرب وحشی را برچیدند و لبخند رضایت را بر چهره ملت سوریه ودیگر کشورهای اسلامی نشاندند.

مدافعان غیرتمندو مازندرانی حرم آل‌الله در خان طومان سوریه که باکسب مدال شهادت به ملکوت اعلی پرکشیدند، سندهای ماندگار جوانمردی و ایثار خیل عظیمی از سپاهیان پرافتخار این خطه در جبهه‌های دفاع مقدس به شمار می‌روند که در عرصه اخلاق، معنویت و ولایت‌مداری شهره بودند و با زیست‌مومنانه در خیمه‌گاه ولایت و رهبری عطر آموزه‌های ایمانی و دلدادگی در حریم مقتدای حکیم و بصیر ام‌القرای جهان اسلام را در سراسر گیتی پراکندند.

 این مجاهدان به‌حق پیوسته که به عنوان نمادهای پایداری و رادمردی دیار علویان و جبهه انقلاب اسلامی شناخته می‌شوند تاریخ را شرمنده تعهد و عزم راسخ و استوار خود در دفاع از کیان اسلام و حریم آل‌الله کرده و بر ایستادگی مثال زدنی مردم مومن و انقلابی مازندران در طریق حق و جبهه ایمان مهر تائید زدند. 

 ‏و به‌راستی امام المسلمین چه زییا کار این بخون خفتگان جبهه توحید در دفاع از عقیده و شرف اسلام عزیزرا مورد تحسین قرار داد که همین برای آن وصال یافتگان و ما جا ماندگان کافی است.

« ‏عقیل امامی ـ ‏تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی»

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

 ‏


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.