پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری شیلاتی در مازندران

0

کریم‌زاده در حاشیه افتتاح رویداد گردشگری بین‌المللی مازندران در بابلسر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره نقش شیلات در رونق گردشگری و اینکه آیا فضای شیلاتی می‌تواند محور گردشگری باشد، اظهار کرد: آنچه می‌تواند در رونق گردشگری و جذب توریست بخش شیلات مازندران نقش داشته باشد، گردشگری در داخل دریا است که برای محقق شدن این امر ۱۵ قفس در اعماق ۵۰ متری دریا قرار دادیم تا علاوه بر رونق گردشگری، تولید محصولات شیلاتی نیز افزایش پیدا کند.

مازندران مدیرکل شیلات مازندران گفت: ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در سطح شیلات استان شناسایی شده که بخش زیاد آن مربوط به پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است و سرمایه‌گذار می‌تواند در حد ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این مسیر سرمایه‌گذاری انجام دهد.

وی گفت: اگر این فرصت‌ها در چرخه تولید قرار گیرند سالانه ۴۵ هزار تن تولید به ۱۱۵ هزار تن تولید کنونی اضافه خواهد شد.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: یکی از موضوعات مهم رونق گردشگری در مازندران، پرورش ماهیان زینتی است که در سطح استان بیش از ۲۰ واحد پرورش ماهیان زینتی در سطح استان سالانه حدود ۹ میلیون قطعه بچه ماهی تولید می‌شود.

وی یادآور شد: ۳ هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری در سطح مازندران با هدایت ۸ هزار تولید کننده فعالیت می‌کنند.

کریم‌زاده با بیان اینکه در بخش آب‌های داخلی هم بحث گردشگری و هم بحث تولید مطرح است، گفت: به عنوان مثال سد شیاده بابل فضای جذب گردشگر و پرورش ماهی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ آببندان در سطح مازندران وجود دارد که یکسری از این آبنندان‌ها علاوه بر پرورش ماهی، فضایی برای رونق گردشگری نیز به وجود آوردند، اظهار کرد: نگاه ما بر این است که از این طرفیت‌ها بتوانیم برای ایجاد اشتغال، درآمد پایدار و تامین پروتئین جامعه استفاده کنیم.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: میزان تولید شیلاتی مازندران در بخش آب‌های داخلی بیش از ۹۵ هزار تن است که ارزش اقتصادی آن قریب به ۸ هزار میلیارد تومان است.

کریم‌زاده ادامه داد: میزان تولید در بخش آبهای داخلی ۱۱۵ هزار تن است که ارزش اقتصادی آن نیز بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است و ۵ هزار صیاد در این بخش نیز فعالیت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: ۳۹ واحد خاویاری در سطح استان سالانه حدود ۲ هزار و ۳۰۰ تن ماهی خاویاری تولید می‌کنند و بیش از ۸ تن خاویار از آنها استصحال می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: سال گذشته ۴۶۵ تن ماهی در قفس‌های دریایی استان با ارزش اقتصادی ۸۰ میلیارد تومان تولید شد و برای ۳۰ نفر نیز اشتغال‌زایی به وجود آمد.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.