پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی ۴۰۶ منطقه ممنوعه شنا در ساحل مازندران

0

حسین حسن نژاد در حاشیه رزمایش نجات غریق استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دریا بزرگترین ظرفیت جذب گردشگر استان است، اما متأسفانه در دوره‌های متمادی با غرق شدن مسافران در این سواحل منجر به چهره نامناسبی از گردشگری استان شده است.

وی تاکید کرد: به تناسب اهمیت سواحل و دریای مازندران در جذب گردشگر باید اقداماتی در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات و آگاهی بخشی در طرح ساماندهی دریا و همچنین کاهش غرق شدگان در دریا انجام شود.

معاون استاندار مازندران با اشاره به اینکه کیفیت و سطح امنیت سواحل مازندران به نسبت میزان گردشگران ارتقا نیافته است، افزود: اولویت ما برای سواحل ارتقای کیفیت بهداشتی و خدماتی به همراه افزایش سطح امینت گردشگران است.

حسن نژاد با بیان اینکه دریای خزر مقصد گردشگرانی از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی در تمام فصول سال است، اظهار داشت: برای ساماندهی سواحل استان باید اعتباراتی فرا استانی و ملی دیده شود و مقام عالی استان نیز به صورت جدی در پی جذب این اعتبارات است.

شناسایی ۴۰۶ نقطه حادثه خیز در سواحل مازندران

معاون استاندار با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۷۶ نقطه حادثه خیز در سواحل مازندران شناسایی شده، افزود: امسال با همکاری پژوهشگران علمی و پایش های محلی، ۴۰۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است.

وی شناسایی هر چه بیشتر نقاط حادثه خیز سواحل مازندران را در ارتقای امنیت و حفظ جان گردشگران و مردم استان مهم عنوان کرد و گفت: افزایش شناسایی این نقاط انتظار کاهش غریق در دریا را نیز به همراه خواهد داشت که به نوعی به عملکرد دستگاه‌های شهرستانی بستگی دارد.

حسن نژاد همچنین با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تلفات جانی در سواحل مازندران در سال گذشته، گفت: امسال با توجه به تجربیات گذشته باید در جهت به حداقل رساندن غرق شدگان حرکت کنیم.

وی، همچنین به تمامی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد که در جهت آگاهی بخشی و کاهش غرق شدگی در دریا از سازمان‌ها و سمن‌های مردم نهاد استفاده کنند تا طرح دریا طرحی مردمی و فراگیر شود.

گفتنی است که استان مازندران دارای ۳۳۸ کیلومتر ساحل است که سالانه ده‌ها میلیون گردشگر را به سمت خود می‌کشد.

در طرح دریای امسال که از امروز (چهارشنبه اول خرداد) آغاز و تا ۳۱ شهریور ادامه خواهد داشت، یک هزار نجات غریق زن و مرد در ۹۵ نقطه ساحلی استان مستقر می‌شوند و از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ هر روز فعال خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.