پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شناسایی و دستگیری شکارچی متخلف مرال در چهاردانگه+تصاویر

13

 

به گزاش خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه، روز گذشته، شنبه ۱۸ مهرماه ۱۳۹۴ یک شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیر قانونی یک راس مرال در چهاردانگه کرده بود شناسایی و دستگیر شد.

 

بگنج پور یکی از محیط بانان محیط زیست چهاردانگه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه ضمن تایید این خبر گفت: روز گذشته در جنگل های نزدیک روستای کیاده یکی از شکارچیان محلی به شکل غیر قانونی و در زمان گاوبانگی اقدام به شکار یک راس مرال ۱۳ خال ( هر خال برابر با یک سال می باشد ) کرده بود.

 

وی ادامه داد: شکارچی متخلف پس از تیر اندازی و زخمی کردن مرال در تعقیب حیوان بود که حیوان زخمی از ترس و با تعقیب سگ های شکارچی به نزدیکی روستا رسید. در همین حال ماموران محیط زیست با مطلع شدن از این موضوع سریعاً خود را به محل رسانده و با لاشه مرال مواجه شدند.

 

محیط بان چهاردانگه گفت: لاشه ی مرال شکار شده توسط ماموران محیط زیست چهاردانگه کشف و ضبط و به اداره محیط زیست چهاردانگه منتقل شد.

 

بگنج پور در ادامه گفت: شکارچی متخلف که از شکارچیان محلی بوده شناسایی شده و با تحویل پرونده و قرار بازداشت وی به مراجع قضایی به زودی محاکمه خواهد شد.

 

    ۵ ۴ ۸
 

عکاس: احمد ابراهیمی کیاسری

 

13 نظرات
  1. اتابک می گوید

    بادرود . اخه چرا مگه این حیوان چه گناهی کرده . خداکنه قوه قضائیه با قاطعیت با این جانی خطرناک برخورد کنه

  2. نگران می گوید

    کاش محیط زیست کیاسر بهتر عمل کنه و از این طبیعت رو به نابودی حفاظت کنه،من خودم تو چهاردانگه زندگی میکنم دریغ از یک بار گشت زدن در منطقه!با این روند قرقاول،شوکا،مرال و …به زودی از طبیعت چهاردانگه حذف خواهد شد

  3. Ali می گوید

    با سلام
    جناب نگران وسعت چهاردانگه و وضعیت راههای جنگلی و کوهستانی و تعداد کل نیروهای محیط زیست در نظر بگیرید. نیروهای محیط زیست تا جایی که بتونن گشت زنی میکنن ولی وسعت منطقه اجازه نمیده موقع گاوبانگی که کلا آماده باش بودن و همه جا چادر زدن. از روی غرض نظر ندین.

    1. نگران می گوید

      با سلام و احترام
      ازینکه تعداد نیروها کافی نیست قبول،وسعت منطقه زیاده درست،باور کنید اگه دلسوزی برای طبیعت وجود داشته باشه به راحتی میتونن منطقه رو امن کنن.ولی اخه کیاده تا اداره محیط زیست کیاسر چقده مسافتش!!!؟؟؟ماشین دارن ماموریت دارن اخه چرا نمیتونن پوشش بدن؟

  4. همشهری می گوید

    قابل درک نیست علت چنین اقدام وحشیانه ای . این اقایون فکر کردند فقط خودشون دست به تیر و اسلحه هستند . مگه میشه همه اسلحه بردارند و راه بیفتند تو کوه و بیابون که مثلا شکارچی هستند.
    دوستان کسی میدونه قانونگدار چه جریمه ای برای این تخلف تعیین کرده؟

    1. راستگو می گوید

      احتمالاً یه … بهش میزنن و یه بوس و خدا حافظ
      توی عکس اخر بچه‌های محیط زیست خوشحالن که کباب یه هفتشون در اومده!!!!!!

    2. همشهری می گوید

      یه بار اعلام کردند گوشت شکار توقیف شده از داخل محیط بانی به سرقت رفته
      شاید شریک …. و رفیق قافله مثال خوبی باشه

  5. اصغری می گوید

    بسیار ددمنشانه بود.

  6. علی می گوید

    واقعا بی مسیولیتن تو محل ما روستای آخرد کندس بن سادات محله هیچ محیط زیستی نیست هر چی هم زنگ میزنیم برای شکار غیر مجاز هیچ پیگیری نمیکنن خواهشا رسیدگی کنید

  7. کاربر می گوید

    حیف نبود موجود به این زیبایی که کلی ارامش به انسان میده اینطور از بین برود

  8. موسوی می گوید

    تنه دست بشکئه!!!!

  9. دوستارمحيط زيست می گوید

    سلام متآسفانه قانون برخوردبامجرمین( شکار) ضعیف وبرخوردقوه قضائیه بایدسریع وجدی باشد تاهرکس نتواندچنین اقدام تآسف باری انجام دهند

  10. همین جایی ام می گوید

    دمت گرم جناب راستگو،

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.