پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شماره حساب ویژه برای تامین جهیزیه محرومان مازندران افتتاح شد

0

اواخر آذر امسال تشکیل کمیته جهیزیه مازندران با محوریت یکی از سازمان های مردم نهاد استان که سالها در این زمینه فعالیت می کند از طریق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اطلاع رسانی شد.

اکنون و بعد از گذشت کمتر از یک ماه از تشکیل این کمیته، فعالیت این مجموعه وارد فاز اجرایی و عمل به تعهدات شده است و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران این بار در نامه اداری اخیر خود خطاب به فرمانداران ۲۲ شهرستان و مدیران دستگاه های اجرایی استان شماره حساب و آدرس دفتر فعالیت این کمیته را اعلام کرده است.

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تامین جهیزیه و وسایل زندگی و ازدواج فرزندان محرومان مازندران غالبا توسط نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام می شود که در این میان نابسامانی در توزیع رخ می داد ، به طوری که یک خانواده از هر دو دستگاه حمایتی و حتی سازمان های مردم نهاد و بنگاههای خیریه در این زمینه مورد حمایت قرار می گرفتند و برخی خانواده ها سهمشان از این بساط خیریه از بین می رفت.

سعدیه سهرابی افزود با اشاره به اینکه اواخر آذر امسال کمیته جهیزیه مازندران  با عضویت نهادهای حمایتی بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و تشکیل های مردمی که در زمینه تهیه جهیزیه محرومان فعالیت می کنند، تشکیل شد، افزود : این کمیته ساماندهی هرگونه فعالیت در این زمینه را بر عهده دارد اعم از این که یک فرد بخواهد برای تهیه جهیزیه کمک کند یا یک نهاد و دستگاه و ارگان .

وی ادامه داد: این کمیته در فاز نخست برنامه کاری خود بنا دارد تا پایان امسال ۶۰۰ سرویس جهیزیه تهیه و به نوعروسان محروم استان تحویل بدهد و برای این منظور گامهای نخست اجرای این کار برداشته شد.

سهرابی گفت : برای این منظور کمیته جهیزیه مازندران با محوریت سازمان مردم نهاد آبشار عاطفه ها شماره حساب ۰۲۲۵۸۹۸۹۴۴۰۰۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۰۸۲۸۳۲ نزد بانک ملی شعبه امیر مازندرانی را افتتاح کرده است.

وی اضافه کرد : نظارت و ساماندهی مبالغ واریزی به این حساب توسط اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران انجام می شود.

سهرابی گفت : منابع حاصل از تجمیع کمک های مردمی با اولویت در همان محل هزینه و در صورت نیاز و برای حمایت از شهرستان های کمتر برخوردار در این مناطق توزیع می شود.  

در نامه دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران آدرس دفتر مرکزی کمیته جهیزیه مازندران به آدرس ساری، میدان ساعت، خیابان جمهوری، کوچه بهرام اتر اعلام شده است.

۵۰۰ هزار نفر زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته  امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی مازندران هستند .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.