پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شمارش معکوس برای پهن شدن تورهای صیادان در خزر

0

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، شمارش معکوس صیادان مازندران برای حضور در دریا و پهن کردن تورهای صیادی در دل دریا شروع شده است.

معمولا مهر ماه که می‌شود دل‌های دریا برای حضور دریا و پهن کردن تورها تنگ می‌شود؛ صیادانی که طی ۶ ماهه گذشته برای حضور در دریا چشم‌انتظاری کردند.

این رورهادصیادان مازندران برای حضور در دریا بی‌تاب و مشتاق‌تر از همیشه هستند؛ افرادی که زمان تعطیلی فصل صید دست روی دست نگذاشتند بلکه مشغول کمک به تکثیر طبیعی بچه ماهی‌ها کردند و البته مزد زحمت‌شان را هم گرفتند.

سال گذشته سبد جامعه صیادان پررونق بود و صیادان با دست پُر دریا را ترک کردند و امسال هم امیدواریم این شرایط تکرار شود.

قاسم کریم‌زاده مدیرکل شیلات مازندران در این باره با اعلام اینکه براساس مصوبه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، صید ماهی استخوانی از ۲۵ مهر ماه امسال در دریای مازندران شروع می‌شود، اظهار کرد: برای صیادانی که در طرح کمک به تکثیر طبیعی جهت حفظ بازسازی ذخایر آب دریای خزر کمک کردند با ۵ روز تشویقی، از ۲۰ مهر ماه تورهای خود را در دریای مازندران پهن می‌کنند.

وی افزود: در منطقه میانکاله بهشهر هم باتوجه به منطقه حفاظت شده و هم اینکه فاقد رودخانه است، صیادان از ۱۸ مهر ماه فصل صید ماهی استخوانی را آغاز می‌کنند.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: ۴هزار صیاد مازندرانی در قالب ۵۴ تعاونی پره در استان مازندران در تکاپوی آغاز فصل صید هستند.

کریم‌زاده گفت: سال گذشته صیادان ۳هزار تن انواع ماهی استخوانی از دریای مازندران صید کردند که امسال پیش‌بینی ما بر این است درصورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، حدود ۳هزار و ۵۰۰ صید داشته باشیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.