پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شروع فعالیت تیم رایکا نماینده مازنی‌ها در لیگ یک فوتبال با معرفی کادر فنی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، تیم رایکا بابل جایگزین تیم خونه به خونه این شهر شد که چهار دوره به عنوان نماینده مازنی‌ها در رقابت‌های فوتبال لیگ یک حضور داشت و در فصل جاری به دلیل آنچه که مشکل مالی از سوی مالکان آن برادران حسن زاده اعلام شد، از حضور از این رقابت ها انصراف داد و امتیاز باشگاه خود را به خریدار جدید بومی واگذار کرد.
پیش از این امتیاز خونه به خونه بابل به سازمان همیاری شهرداری های استان خراسان شمالی واگذار شده بود که با مخالفت استاندار مازندران و کمیسیون ماده پنج مستقر در اداره کل ورزش و جوانان استان که مجوز واگذاری امتیاز تیم‌ها را طبق قانون بر عهده دارد، از خروج امتیاز تیم به استان دیگر جلوگیری شد و سرانجام یک سرمایه گذار بومی امتیاز این باشگاه را که گفته می شود حدود ۴۵ میلیارد ریال قیمت گذاری شد خریداری کرد.
براساس گزارش رسمی باشگاه  رایکا بابل ، مهران نجفی که سابقه سرمربیگری در تیم خونه به خونه سابق را نیز در کارنامه اش دارد به عنوان سرمربی، حسین مسگر ساروی ( سرمربی سابق نساجی) مربی، محمد باباگل زاده  کمک مربی و پیروز جغتاپور نیز به عنوان مربی دروازه بان انتخاب شدند.
سرمربی تیم رایکا بابل انتصابش را از سوی مالکان باشگاه به عنوان سرمربی و مسوول کادر فنی این تیم نوبنیاد تایید کرد.
مهران نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عصر امروز براساس فراخوانی که باشگاه رایکا داده، از بازیکنانی که برای تست مراجعه می کنند، تست انجام تا بتوانیم تعدادی از بازیکنان مستعد را برای این تیم انتخاب کنیم.
وی اضافه کرد: براساس دستورالعمل سازمان لیگ، این تیم تا ۱۶ مردادماه سال جاری ( ۱۰ روز پیش از شروع لیگ یک) فرصت دارد که قرارداد حداقل ۱۴ بازیکن و کادر فنی را در هیات فوتبال استان به ثبت برساند تا جواز ورود به این رقابت ها را دریافت کنند.
نجفی امیدوار است تا در این مدت بتواند بازیکنان مورد نظر را برای این نماینده مازنی ها به کار بگیرند.
رقابت های فوتبال لیگ یک ۲۶ مردادماه سال جاری شروع می شود و تیم رایکا در بازی اول طبق قرعه کشی سازمان لیگ فوتبال ایران میزان تیم اروند کارون خرمشهر است که این تیم نیز نخستین دوره حضورش را در این رقابت ها تجربه می کند.
مازندران علاوه بر رایکا بابل در لیگ یک، نساجی قائمشهر را در لیگ برتر دارد که کادر فنی این تیم بر عهده رضا مهاجر سرمربی فصل گذشته ماشین سازی تبریز است که سابقه مربیگری در پدیده خودرو شهر مشهد را نیز در کارنامه اش دارد.
براساس آمار افزون بر ۱۱۰ بازیکن فوتبالی از مازندران در سطح یک رقابت های فوتبالی ایران حضور دارند و چهار نفر از بازیکنان این استان هم اکنون عضو تیم ملی فوتبال ایران هستند.
کسب نایب قهرمانی در رقابت های جام حذفی سال ۹۷-۹۶ از سوی تیم خونه به خونه بابل آخرین برگ از موفقیت فوتبالی این خطه شمال کشور است که با وجود داشتن بازیکنان زیادی در سطح اول فوتبال حدود ۱۳ سال از تیم داری در لیگ برتر محروم بود.
در حالی مازندران در رشته فوتبال با وجود داشتن بازیکنان مستعد به دلیل نداشتن تیم فوتبالی فاقد حایز اهمیت است که در رشته کشتی و وزنه برداری با داشتن بازیکنانی چون حسن رنگرز،حسن یزدانی، کمیل قاسمی، عسگری محمدیان ، رضا یزدانی و قاسم رضایی در کشتی و بهداد سلیمی در وزنه برداری  ،سرآمد تمام استان های کشور  محسوب می شود و چندین مدال طلا، نقره و برنز رقابت های المپیک، جهانی و آسیایی را در کارنامه اش دارد.
//۱۸۹۹/۶۹۸۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.