پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شرایط قرمزکرونادر مازندران از40روز گذشت/ 1500 بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا با تب تند ویروس کرونا در استان همراه بود و همچنان این شرایط تداوم دارد.

درحالی که بیش از ۴۰ روز از شرایط قرمز استان می‌گذرد طی روزهای گذشته شاهد روند نزولی موارد ابتلا و بستری در استان هستیم.

این روزها درست است که آمارها هم تعداد موارد ابتلا و هم موارد بستری کاهش یافت اما نگرانی‌ها در ارتباط با شرایط استان مازندران باتوجه به حضور مسافران در استان در تعطیلات گذشته همچنان ادامه دارد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی  مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۳۷ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۱۱۹۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسوول تصریح کرد: به دلیل پوشش‌دار بودن کرونا، افراد آلوده کانون انتقال بیماری کرونا هستند و رفتن به مسافرت، برگزاری مراسم عروسی، ختم و اجتماعات از عوامل انتقال این ویروس کشنده در بین افراد است.

موسوی خاطرنشان کرد: همه افراد باید ، علاوه بر استفاده از ماسک، شست‌وشوی مستمر دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی با اجتناب از حضور در اجتماعات و مراسم و پرهیز از مسافرت به قطع چرخه بیولوژیک انتقال ویروس این بیماری کمک کنند.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه گفت: طی  ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند.

وی افزود:   ظرف همین مدت تعداد ۵۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل یادآور شد: هم اکنون ۲۸۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد موارد ابتلای جدید در سطح مازندران به ۲۱۳ مورد و تعداد موارد بستری نیز در سطح بیمارستان‌های استان به یک هزار و ۴۷۰ نفر رسیده است.

 /۸۶۰۳۴/ع/ق


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.