پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شبکه مخابرات روستایی نوسازی می شود/تجهیز جاده هراز به فییر نوری

0

به گزارش خبرنگار مهر، رسول علی اصغرپور صبح شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت روز ارتباطات با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک تلفن ثابت در استان وجود دارد گفت: ۱۵۰ هزار مشترک اینترنت مخابرات و دو میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد که ۸۵۰ مشترک همراه اول دائمی و مابقی اعتباری هستند.

وی با اظهار اینکه شرکت‌های ارتباطی سیار نیز در استان خدمات رسانی می‌کنند افزود: در حوزه تکنولوژی‌های روز در دو سال قبل تمامی سایت‌های همراه اول در شهرهای استان مازندران به نسل فورجی و ۴.۵ جی در استان مجهز شدند و در سال قبل شهرهای اقماری نیز به نسل ۴ اینترنت مجهز شدند.

علی اصغرپور ادامه داد: امسال بناداریم مراکز روستایی پرظرفیت به تکنولوژی فورجی در استان مجهز می‌شوند تا پهنای باند قابل قبولی در حوزه تلفن همراه ارائه دهیم.

سرپرست مخابرات مازندران یادآور شد: در سطح شهرها تکنولوژی ftth را را فعال کردیم و تنها استانی هستیم که تمامی شهرهای استان به این تکنولوژی مجهز شدند و درحال سرویس دهی هستند و دو هزرا و ۵۰۰ مشترک ftth نیز در استان وجود دارد.

علی اصغرپور، توجه ویژه به روستاها را از مهمترین برنامه سال جاری بیان کرد و گفت: در سال جاری بنا داریم یک نوسازی و بازسازی در شبکه مخابراتی روستایی انجام دهیم و روستاهای دارای اولویت در حال شناسایی هستند.

سرپرست مخابرات مازندران ادامه داد: توسعه هماهنگ و متوازن استان مازندران از نظر مخابرات از دیگر برنامه‌ها است و تا سطح رضایتمندی مشتریان و کیفیت خدمات را در سطح میانگین استانی ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه امسال بودجه خوبی برای بازسازی و نوسازی شبکه درنظر گرفتیم اظهار داشت: دولت در قالب طرحی به نام «یو اس او» برای راه اندازی شبکه مخابرات در روستاهای کم جمعیت اعتبارات خوبی را اختصاص می‌دهد و امسال فیبر نوری جاده هراز و فیبر مسیر سوادکوه از محل ذکر شده اجرایی می‌شود.

علی اصغرپور درباره قطع و وصل مکرر تلفن‌های ثابت و خانگی اظهار داشت: تعداد قابل توجهی از تلفن‌های استان روی سیستم پی سی ام مجهز بوده و امروزه به یک معضل تبدیل شده است و طی برنامه مشخص شده که از سال قبل شروع شد، سیستم پی سی ام در شهرستان‌ها جمع آوری می‌شود و این طرح در ساری تقریباً جمع شده است.

وی افزود: همچنین طرح در بابل ۱۲ هزار مشترک پی سی ام فعال بود و اکنون به چهار هزار مشترک کاهش یافته است.

سرپرست مخابرات مازندران، سرقت کابل‌ها را روبه رشد و نگران کننده برشمرد و گفت: حجم سرقت‌ها بالا رفته و کابل‌های مرکزی و اصلی در طرح نوسازی تبدیل به کابل‌های زمینی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.