پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شبکه داوطلبی هلال احمر مازندران راه‌اندازی می‌شود

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمرمازندران، مهدی معین لموکی در همایش تجلیل از خیران و داوطلبان هلال احمرشهرستان بهشهر اظهار داشت: تلاش برای نهادینه کردن امور داوطلبی در کل جامعه از وظایف مهمی است که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به تجلیل از هزار داوطلب هلال احمرمازندران در هفته گرامی‌داشت داوطلب بیان داشت: یکی از مهم‌ترین وظیفه هلال احمر، ترویج خدمات داوطلبانه است و باید در سطح جامعه این امر گسترش یابد.

معاون داوطلبان هلال احمر مازندران با اعلام اینکه راه‌اندازی و فعال‌سازی شبکه‌های داوطلبی از برنامه‌های مهم جمعیت هلال احمراستان است، خاطر نشان کرد: تلاش داریم تا این شبکه‌ها در بین اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.

لموکی ادامه داد: گروه‌های مختلف ورزشکاران، پزشکان، معلمان ، مهندسان و سایر اقشار و اصناف می‌توانند در این شبکه‌های داوطلبی عضو شده تا از توان تخصصی آنان برای کمک به همنوعان نیازمند استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد شبکه‌های داوطلبی متشکل از اقشار مختلف جامعه با تخصص‌های گوناگون گفت: نگاه ما به داوطلبان باید نگاهی راهبردی و منطبق بر سلایق و تمایلات آحاد مردم باشد.

لموکی افزود: صرف جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی نباید به عنوان نقش مهم داوطلبان در مجموعه هلال احمر تعریف شود بلکه نگاه نرم افزارانه و ترویج فرهنگ داوطلبی با هدف الگوسازی و مشارکت بیشتر و تعهد آحاد جامعه به پذیرش نقش‌های مختلف اجتماعی باید محور برنامه‌های ما برای استفاده بهینه از ظرفیت عظیم داوطلبان باشد.

وی گفت: سازمان داوطلبان به عنوان متولی بخش داوطلبی کشور است و در راستای توسعه و ترویج فرهنگ داوطلبی در جامعه برنامه‌های متنوعی در دست اقدام است.

لموکی با اشاره به کمک پرشور و حماسه ماندگار مردم استان در جریان امدادرسانی به آسیب دیدگان زلزله کرمانشاه و خشکسالی استان سیستان و بلوچستان گفت: معتقدیم با هیچ زبان و ادبیاتی نمی‌توان عظمت مشارکت آحاد مردم استان را که با محوریت داوطلبان و فرهنگ داوطلبی محقق شد را توصیف کنیم.

در این همایش از اعضای فعال داوطلب، خیران و مسؤلان همکار در امور هلال احمر شهرستان بهشهر تجلیل شد.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.