پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شاخص‌های سلامتی شرق مازندران به سرانه استانی نزدیک شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از نکا، علی محمد شاعری امروز در مراسم کلنگ زنی عملیات توسعه بیمارستام امام حسین(ع) نکا، اظهار داشت: جامعه و کشور زمانی پیشرفت می‌کند که با تلاش مجاهدانه و همدلی، گره‌ها را باز و مشکلات را رفع کند.

وی افزود: آمریکا به دنبال دو هدف بوده و اول آنکه اقتصاد ما را فلج کند و دوم امنیت را از ما بگیرد و این روزها نیز با افزایش قیمت دلار مواجه هستیم. هرچندبی تدبیری داخل نقش داشته اما این امر یک برنامه از پیش طراحی شده بوده است.

شاعری بیان کرد: دربخش سلامت نیز تلاش کردیم تخت‌های بیمارستان سه شهرستان استان به میانگین سرانه استانی برسد که مجهزترین بیمارستان 240 تختخوابی استان در بهشهر با صد میلیارد تومان اعتبار دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: در زمینه جنگل نیز بهره برداری از جنگل‌های شمال ممنوع شد و برای ادامه فعالیت کارخانه‌ها، تنها درختانی که افتاده باشند اجازه برداشت دارند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به افت فشار آب، دو میلیاردتومان اعتبار جهت کاهش افت فشار اختصاص یافت تا نکا در مسیر توسعه و پیشرفت باشد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: در امر سلامت باید پیگیر باشیم که خیران سلامت نقش مهمی در اتمام پروژه‌های نیمه کاره دارند.

حسین رنجبران بیان کرد: هیچ پروژه جدیدی برای وزارتخانه تعریف نمی‌شود و به دنبال اتمام پروژه‌هایی با پیشرفت 80 درصد هستیم اما فاز دوم بیمارستان امام حسین (ع) نکا از اولویتها بود که امیداریم بتوانیم هر چه سریعتر با ساخت آن خدمات درمانی به مردم شهرستان ارائه شود.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان نکا نیز گفت: توسعه فضای بیمارستان از 60 به 120 تختواب در فضای شش هزار متر مربع در چهار طبقه شامل تصویربرداری، اورژانس سرپایی، بستری، اتاق عمل و بخش‌های بستری بیمارستان است.

خانجانی افزود:70 درصد بیماری‌ها و مرگ و میرها مربوط به بیماری و مشکلات دیابت، فشار خون چربی خون است که وزارت بهداشت به طور جد پیگیر این امر است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا تصریح کرد: 50 میلیارد تومان جهت ساخت و تجهیز این بیمارستان نیاز است که امیدواریم دو تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

 / ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.