پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیل ۴۸ میلیارد ریال به گلوگاه خسارت زد

0

محمدرضا تباکی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به خسارت ۴۸ میلیارد تومانی سیل به شهرستان اظهار داشت: این خسارت به عنوان برآورد اولیه در بخش‌های مختلف مسکن روستایی و شهری، کشاورزی، ابنیه، تأسیسات و جاده سازی است وتلاش برای جلوگیری از بحران ایجاد شده در سیل اخیر از برنامه‌های مهم مدیریت بحران بود که با قوت اجرایی شد.

وی با اشاره به خسارت ۴۸ میلیارد تومانی به بخش‌های مختلف شهرستان گلوگاه در سیل اواخر سال گذشته اظهار کرد: این خسارت‌ها در بخش زیربنایی ۲۲ میلیارد تومان، در بخش مسکن شهری و روستایی ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش کشاورزی و دام و طیور ۱۷ میلیارد تومان برآورد شد.

فرماندار گلوگاه با اشاره به فراهم نبودن برخی از زیرساخت‌ها در شهرستان گلوگاه یادآور شد: کمبودها و مشکلاتی در حوزه شهرستان وجود دارد و نیازمند همراهی بیشتر مسئولان و نماینده مجلس در این بخش‌ها هستیم.

تباکی گفت: در حوزه شهری احداث دو دهنه پل، قبل و بعد از پل مسجد حاج کاظم بر روی رودخانه مشی، لایروبی رودخانه مشی و برداشت مصالح مازاد، اجرای دیوار حفاظتی رودخانه مشی و تأمین اعتبار برای اجرای طرح جامع سیلاب شهر گلوگاه از نیازهای مهم است.

وی افزود: در حوزه بنیاد مسکن هم با کمبود شدید نیروی انسانی روبرو بوده و همچنین اختصاص اعتبارات برای بهسازی روستاهای فاقد دهیاری و تخصیص اعتبار برای تثبیت رانش در مناطق کوهستانی لازم است.

فرماندار گلوگاه همچنین با اشاره به وجود ۲۰ کیلومتر خط برق در محور هزارجریب گلوگاه گفت: حدود ۱۳ کیلومتر از این مسیر دارای روکش و ۷ کیلومتر سیم برق بدون روکش است که با کوچک‌ترین تماس، برق منطقه قطع می‌شود که باید روکش مناسب لحاظ شود.

وی با بیان اینکه در بخش راهداری با کمبود شدید ماشین آلات و نیروی انسانی روبرو هستیم، خواستار تخصیص اعتبارات لازم برای تأمین ماشین آلات، جذب نیرو و تلاش برای تخصیص اعتبارات برای رانش شد.

تباکی، سروسامان دادن به وضعیت جاده‌های بین مزارع، اختصاص سبوس و جو برای مناطق کوهستانی و تسریع در زهکشی اراضی کشاورزی را از نیازهای مهم شهرستان اعلام کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان نکا در پایان با اشاره به مشکلات حوزه منابع آب شهرستان گلوگاه گفت: لایروبی رودخانه‌ها و مسیل ها، احداث دیواره‌های حفاظتی، اجرای عملیات احداث کانال انتقال اب سد گلورد به گلوگاه و استقرار نمایندگی امور منابع آب در شهرستان گلوگاه از موارد مهمی است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.