پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

سیل به نیچکوه آمد؛ ولی مدیریت بحران نه!/ سیل‌‌بندی که 6 ماه دوام نداشت+ فیلم و عکس

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

خبرگزاری فارس مازندران ـ محمدحسین ملایی‌کندلوسی|بارش‌های تابستانه در نیمه‌دوم تیرماه امسال که تا هفته گذشته به طور متناوب ادامه داشت موجب جاری شدن سیل در روستای نیچکوه بخش کجور نوشهر شد و خسارات مالی و زیرساختی قابل توجهی به بار آورد.

با گذشت حدود بیش از دو هفته از این حادثه طبیعی، ولی همچنان مردم این روستا از کم توجهی مسؤولان استانی و شهرستانی برای بازدید و تدبیر لازم برای جبران خسارات و حل زیربنایی مشکلات ناشی از سیل گلایه‌مند هستند و برخی مسؤولان منطقه نیز به جای رسیدگی به مشکلات مردم این روستا، دغدغه صندلی چرخ‌دار فرمانداری نوشهر را دارند و اکنون شرایط به جایی رسیده است که کودکان معصوم روستای نیچکوه نیز با انتشار متنی خواستار توجه مسؤولان و رفع مشکلات ناشی از خرابی‌های سیل و نیز حل مشکل تردد از روی نهر بزرگی که سیل سبب تخریب پل مواصلاتی درون روستایی تا خانه کاه‌گِلی آنها شده است، شدند.

خطر بروز حوادثی مانند شکستگی و تروما در این مسیر کاملاً جدی است.

دهیار روستای نیچکوه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به خسارات جدی سیل به این روستا اظهار کرد: سیل به زمین‌های کشاورزی، باغات، دامداری‌ها و علوفه دام و شبکه آب شرب این روستا خسارت زیادی وارد کرد.

خیراله لهراسبی افزود: همچنین سیل موجب تلف شدن حدود ۱۳۰ رأس دام گوسفند و ۱۰ رأس گاو و گوساله اهالی شده است.

 

وی تصریح کرد: جاده بین‌ مزارع کشاورزی و جاده ارتباطی مناطقی از داخل روستا هم به طور کلی تخریب شد و از بین رفت.

 

دهیار روستای نیچکوه عنوان کرد: عملیات احداث سیل‌بند که توسط اداره آبخیزداری در منطقه پایین دست این روستا صورت گرفته بود حتی ۶ ماه هم دوام نیاورد در حالی که هزینه‌های کلانی برای احداث انجام شد.

 

وی با قدردانی از حضور میدانی بخشدار کجور، ادارات جهادکشاورزی و راه و ترابری، گفت: اهالی روستا از کم توجهی برخی مسؤولان مربوطه نسبت به جبران خسارات مالی و زیرساختی در این روستا گلایه‌مند هستند و خواستار حضور میدانی مسؤولان شهرستانی و استانی برای بازدید و چاره‌اندیشی در راستای حل مشکلات ناشی از سیل در روستای نیچکوه هستند.

صحبت مردم روستای نیچکوه از طریق دوربین خبرگزاری فارس مازندران

 

 

ویدئوی زیر شرایط بسیار سخت و دشوار زندگی اهالی روستای نیچکوه پس از گذشت روزها از سیل تابستانه را نشان می‌دهد

 

 / ۸۶۰۱۹/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.